Gulvkonstruktion, gulvvarme, terrændæk

Jeg har et ældre hus fra 1897 hvor jeg gerne vil lægge nye gulve med gulvvarme i stueetagen. 
Huset har krybekælder med en højde på 30 cm fra terrændæk til oversiden af eksisterende gulv. 
Jeg påtænker at lave nye gulvkonstruktion af strøer med isolering, gulvvarmespånplader og sildebensparket som slutgulv. Terrændækket er et klaplag på 7-10 cm beton. 

Jeg er dog i tvivl om hvilken isolering type og gulvkonstruktion jeg skal vælge. Forneden har jeg skrevet 3 forskellige muligheder som jeg ønsker jeres input til. 

Model A: Terrændæk, trykfast isolering (200mm), fugtspærre, strøer opbygning der hviler på trykfast isolering, 25 mm spånplader med gulvvarme slanger, 10 mm spånplade og 16 mm eg sildebensparket. 
Model B:  Terrændæk, fugtspærre , mineral uld (200mm), strøer opbygning der er klodset op på søjler, 25 mm spånplader med gulvvarme slanger, 10 mm spånplade og 16 mm eg sildebensparket. 
Model C:  Terrændæk, fugtspærre , papiruld (200mm), strøer opbygning der er klodset op på søjler, 25 mm spånplader med gulvvarme slanger, 10 mm spånplade og 16 mm eg sildebensparket. 

HandyMan85 - Du skal ikke svare i øst, når du bliver spurgt i vest. 
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis