Fuldmuret hus - hvornår kan man male indvendigt?

Hej alle.

Jeg har forsøgt at finde svaret på Google, men har ikke fundet noget med 2 streger under. Det håber jeg, I kan hjælpe med.

Vi er i gang med at bygge hus udbudt i fagentreprise. Jeg vil gerne spare nogle penge hist og pist, og eksempelvis vil jeg gerne selv male.
Men hvornår kan man male indvendigt? Når luftfugtigheden er under 80%? Eller er der andre parametre?

Mvh Mikkel
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne lige så godt have spurgt om hvad der er højest. Rundetårn eller et tordenbrag?

Luftfugtighed er en ting. Afhærdning af overfladerne er noget andet og sådan kunne jeg fortsætte i en uendelighed.

Du bør som udgangspunkt redegøre for hvilke materialer du ønsker at male og hvilket resultat du ønsker.

Hej Rantzau. 
Beklager - jeg troede det var tydeligt med min overskrift, at det er indvendige vægge, jeg gerne vil male. 
Det er et fuldmuret hus, hvor væggene vandskures. 
1: Hvad er der vandskuret med og hvornår?
2: Hvad er isoleringsgraden og hvilken tykkelse er der brugt?
3: Hvad med dampspærre i de vægge der skal males?
4: Har du styr på resten af byggefugten fra eventuelle støbninger de kan indvirke på slutresultatet?
Rantzau; Jeg tror du har lært for meget af de Djøffer som du "elsker" så højt.   
Mon ikke der kan komme en maler på banen der ved noget konkret om det med malingen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det gør der nok. Bare det ikke er samme type professionelle maler som malede genboens hus sidste år. Skaderne var omfattende.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også