Hvordan finder jeg den rigtige o-ring størrelse?

Jeg har en gammel kompressor (black & decker) der tabte tryk hele tiden. Fandt så ud af at o-ringen der sidder i reduktionsventilen er mørnet i stykker.

Er der nogen herinde der ved hvilken størrelse de plejer at være i? Skal det være i et bestemt materiale?

Jeg har prøvet at måle med skydelære og får den til at være 2mm tyk og indvendig diameter til at være 29,8mm (målt der hvor den skal sidde på reduktionsventilen).

Hvor kan man købe sådan en?

De o-ringe sæt man kan købe hvor der er forskellige størrelser, er det den indvendige eller udvendige diameter de angiver på o-ringen??

Håber mit spørgsmål er forståeligt.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her er et billede af reduktionsventilen. Den røde markering er der hvor o-ringen sad og hvor jeg har målt med skydelære 
Den er ikke så kritisk, prøv at mål recessen hvor o-ringen skal sidde, så må o-ringen gerne være lidt mindre, så kommer den til at sidde godt stramt.

O-ringe er indvendig mål..

Vi prøver igen, i morgen --
Recessen er det stykket lige over gevindet hvor o-ringen sidder? Den har jeg målt med skydelære til at være 29,8mm og den er 2mm tyk.
Er det så en 30x2mm o-ring? Eller 29x2?
Ved du hvor jeg kan få sådan en?
nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men mon ikke den lokale smed, eller butik med tekniske artikler kan hjælpe.
Jeg ville vælge en 29x2

Du kan nok også erstatte o-ringen med noget teflontape, bare lav en pæn pølse hvor o-ringen sad, samt give gevindet et par omgange,
Sådan en teflon tape ​link​​​

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis