Redback robotplæneklipper, hjælp søges

Hej,
Jeg håber nogen herinde kan hjælpe. Jeg har en redback robotplæneklipper som stopper og skifter retning hele tiden. Problemet begyndte i slutningen af sidste sommer hvor den ellers har kørt fint. Nu har jeg lige sat den ud igen efter en grundig rengøring og smøring af de bevægelige dele med wd40 og den gør det desværre stadig 😒
Håber nogen har oplevet det samme og har en løsning?

På forhånd tak. 

Sabine
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror at det er begrænsningtråden som er blevet klippet over et sted , det er gætteri da jeg ikke kender Redback robotklipperen ,  , 

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Den fejl du har er (desværre) en klassiker på Redback robotplæneklipper.

Prøv følgende:

Det kan være snavs omkring forhjulene, som påvirker løftesensoren. Tjek at de drejer fint rundt og smør evt. med silikonespray.

Du kan også evt. prøve at lave et lille mini-område med en stump kanttråd og se om problemet også opstår her.

Redback kan godt drille hvis kanttråden er for lang og signalet derfor bliver for svagt. Jeg mener det er omkring 230m hvor det kan begynde at drille.

Har en af dine naboer også en Redback kan denne forstyrre din kanttråd hvis der er under to meter i mellem dem nogle steder. I så fald burde naboen også have problemer med sin Redback.

Hvis intet af ovenstående hjælper skal din robotplæneklipper have udskiftet hovedprintet. Der er tre års garanti på Redback, så måske du er heldig at være inde for denne?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej.
Ved godt det er en gammel indlæg.., fandt du en løsning på problemet, jeg har en der er begyndt at opføre sig som din gjorde.

Jonasen, Thisted
Hej Jonasen
Jeg fik aldrig løst problemet :-( Jeg endte med at opgive min robot og gå tilbage til alm. plæneklipper, så det var rigtig træls.
Jeg gave den en ordentlig overhaling m.h.t. rengøring, smøring etc. og det hjalp ikke. Jeg fik aldrig prøvet at lave et område med nyt kabel for at teste om det var det der var problemet.
Håber du får løst dit problem og ikke giver op som mig. Hvis du gør må du gerne skrive løsningen, jeg har robotten stående endnu nemlig :-)

/Sabine
Hej. 
Jeg købte min ved Harald Nyborg i 2021, og sidst på den sæson, fik min de symptomer. Prøvede alt det e andre også har forslået. Blev sur på den. Lod smide. Stå til sæson 2022, samme resultat, kører planløst rundt, klipper næsten ikke. Lod den stå igen.
Har så i år taget snoren op, og monteret den oven på plænen, med pløkker, og så skete miraklet... Den kører perfekt.👍😎 Og jeg har ikke gjort andet end det med snoren.
Annonce
Tak for dit indlæg Larvin, det skal prøves.
Hej med jer .
Jeg har købt en Redback robot plæneklipper på en aktion, uden at vide at der var kode på som jeg ikke kender 😓 hvordan nulstiller jeg min Redback tilbage til fabriksindstilling??? 
Er der nogen der kan hjælpe mig? 
Typisk, er det jo noget med at hold en eller flere knapper inde, og så tænde samtidig..
Men det er jo en tyverisikring, ellers kontakt sælger og bed om koden.
Har du prøvet dette? Ellers kan man vist betale sig fra det🙂

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hej Lyhne ☺️ mange tak for den hurtige respons 😉 har prøvet, men uden held 😓 men jeg har søgt efter deres tlf. Før men ikke kunne finde det før nu på det billede du har sendt til mig, så mange tak for det 😄👍 og mange tak for hjælpen .
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis