efter montering af fjernstyret start stop

hej. jeg har købt en Jet cykon støvsuger som jeg har kigget længe på. det viste sig så senere da jeg modtog maskinen at det kun er i US man modtager maskinen med fjernbetjening. øv bøv

er det muligt at skifte sikkheds start/stop til en model med fjernbetjening på. jeg har søg og søg på nettet... kunne godt bruge lidt hjælp.

jegh ar fundet den her anordning, men jeg tvivler meget op om det kan virke og vil hellere bare købe en færdig afbryder

Hvis du starter med at sige du ikke kan, kommer du ikke langt..

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke bare erstatte den monterede start-stop anordning, fordi den tjener som sikkerhed mod overstrøm. Det ser i øvrigt ud til at være håndbetjent motorværn, som kan forblive i indkoblet tilstand og derfor kan motoren betjenes at en fjernbetjent stikkontakt eller anden form for fjernbetjent afbryder. Den anordning, du har vist, skal styre et relæ, som sidder foran motoren og motorværnet.

fase
Det kan være en håndbetjent motor værn som udkobler når strømmen forsvinder. 
Til trådstarter: Prøv at tænde for støvsugeren - slukke ved tilslutnings sted /sikringer og tænde igen. Hvis støvsuger så IKKE starter op, så er det med udkobling når strømmen forsvinder. 
Med fjernbetjening mener du så en start stopknap et andet sted men med kablet forbindelse. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
hej. tak for svar. det er som forventet et sikkerheds stop som ikke starter igen efter strøm afbrydelse.
den funktion kunne jeg jo nok undvære da det kun er en støvsuger.
jeg kunne nu godt leve med en kablet løsning. men i princippet er det vel bare en kontakt til 230v...
det kunne være mega fedt med en fjernbetjening som man kunne tage med rundt.

Hvis du starter med at sige du ikke kan, kommer du ikke langt..

Annonce
S. Fabrin skrev den 18-03-2022 22:25:53

Du kan ikke bare erstatte den monterede start-stop anordning, fordi den tjener som sikkerhed mod overstrøm. Det ser i øvrigt ud til at være håndbetjent motorværn, som kan forblive i indkoblet tilstand og derfor kan motoren betjenes at en fjernbetjent stikkontakt eller anden form for fjernbetjent afbryder. Den anordning, du har vist, skal styre et relæ, som sidder foran motoren og motorværnet.

 den kan ikke forblive i tilkoblet tilstand. sidder der andet i den gule boks end selve afbryder funktionen. ellers kunne jeg vel (ikke at jeg vil) erstatte den med en helt almindelig afbryder ??


Hvis du starter med at sige du ikke kan, kommer du ikke langt..

Får at få en chance for et gæt/svar på dit spørgsmål, bliver du nødt til at vise et billede af afbryderen set bagfra.

fase
Jeg er enig med trådstarter i at det ikke er nødvendig med den funktion der hedder " starter ikke igen efter strømsvigt" når det er en spånsuger / støvsuger. Så er det bare at kortslutte afbryder og sætte støvsuger til en stikkontakt hvor man gerne vil starte den. 
Når det er 230 V motor er der normalt ikek nogen overstrøms beskyttelse i strt anordningen, men det skal man lige være sikkert på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okey. Jeg må skille den ad ved lejlighed...
Tak for jeres tid .. 
God dag


Hvis du starter med at sige du ikke kan, kommer du ikke langt..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis