Fliser på nyspartlet væg med filt

Hej LDS

I badeværelsesprojektet har jeg forberedt en væg til maling, dvs den er spartlet, forankringsgrundet og har fået forgrundet filt på.

Vi har sidenhen fundet ud af, at vi gerne vil sætte fliser på denne også. Det er 7x30cm fliser som opsættes i dobbelt sildebensmønster, dvs mange “lette” fliser.

Spørgsmål: Kan jeg bare smøre fliseklæber ud på filten, eller skal der gøres noget for at reducere sugeevnen? (bemærk filten er forgrundet)

Mvh Emil
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du behøver ikke at formindske sugeevnen. Når man sætte fliser på væg anbefaler opskrift på posen med fliselim at man bruger mindre vand end ved gulvmontage. Så hvis det vider sig ved førte strøg at vandet suges så hurtig ud at du ikek når at få dem op, så bland lidt mere vand i.
Jeg er mere bange for om filten slipper når nu der kommer vad på. Almindelig tapet klister opløses med vand, så det kan ikke holde til fliser ovenpå. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også