Dæmpe lys uden dæmper?

Hej. 
Jeg kigger på spots til vores kælderloft. Vi er blevet ret vilde med disse: 
https://www.conradelektronik.dk/p/paulmann-93406-indbygningslys-st-med-3-stk-650-w-varmhvid-hvid-guld-2181373?WT.mc_id=affiliates:tradetracker:306374&utm_campaign=306374&utm_content=SHOPIA.DK&utm_medium=affiliates&utm_source=tradetracker

Det står at de kan dæmpes i 3 trin med en almindelig kontakt. Er der nogen som ved hvordan det virker? 

Der står de lyser med Farvetemperatur 2700k - varm hvid. Siger det noget om hvor mange man skal have i loftet for at få et godt lys? 

Mvh Nis Jensen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg hat haft en Philips pære med 2 trin - den skiftede trin ved at tænde slukke tænde med kort afstand.

Farvetemperatur 2700k - varm hvid siger noget om farvenuancen på det hvide lys. Som arbejdslys foretrækker jeg kold hvid. Nogle synes at varm hvid er hyggeligere. Varm hvid er mere gul i farven end kold hvid.

460 lm siger noget om lysstyrken. Det samme gør 6,5 W LED. Det er cirka som en gammel 40 watts pære.

Der er mange andre forhold der skal tages i betragtning før man kan sige hvor mange der bør være.
Størrelse og anvendelse af rum er da nogen af de vigtigste.
Men med 1,5m imellem vil det give udmærket orienterings lys. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
vi har nogle lamper der kan det samme .. hvis du slukker og tænder igen .. inden for 5 sekunder mener jeg det er .. så ændrer lysstyrken .. de skifter mellem 100%, 50% og 25% styrke.. og så 100% igen .. 
hvis de er slukket mere end 5 sekunder tænder de på samme styrke som de blev slukket.. 

Hvis de husker den lysstyrke de havde sidst, skal man passe på med at have flere på samme afbryder.
Hvis man har flere på samme afbryder, skal det være typen, der altid starter med den samme lysstyrke.

Man vil altid kunne risikere at de går ud af takt, hvis man præcis trykker på det antal sekunder der højest må gå mellem to tryk. Nogle pærer vil ændre lysstyrke andre vil fortsætte på sidste. Hvis de ikke "starter på en frisk" efter en lang pause vil det ikke være muligt at synkronisere dem igen, uden at skrue nogle pærer ud. Man vil have nogle pærer der hele tiden lyser i forskellig lysstyrke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis