Fundament til træterrasse

Hej LDS folket,

Jeg skal igang med forårsprojektet, som i år er træterrasse.

Jeg håber dog nogen har lidt erfaring ang. fundament til træterrasser.

Jeg vil støbe punktfundmenter, hvor strøerne skal hvile på l-stolpebærer, og en stolpesko inde ved hus fundamentet.

Mit spørgsmål er så hvor meget der skal understøttes pr strøer som er 145*45mm. over et spænd på 4440mm?

Skal der være 2 eller 3 punktfundamenter pr strøer? Altså hver 145 cm, eller hver 220 cm?

Håber i har lidt erfaringer :-)

Kristian

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis din terrasse er tæt ved jorden, så mener jeg det er unødvendig med nedstøbte stolpesko. 
Yderst og inderst en rem, så det bliver en ramme af samme materiale 145x45 Remmen fastgøres på huset med passende skruer og rawlplug ( det er bedre til formålet end karmskruer)  Strøer fastgøres på rem ved hus med Bygnings beslag og så hviler det hele på klodser af opstablede fliser 1-2 i hver stak. En på hver anden yderst og så en pr. 145 cm inde midt på. 
Vil du støbe så kan du gøre det ved de yderste som så kun sidder for hver anden strøer ( afstand 60 - 80 cm. ) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også