Hjælp til symboler på afbryder?

Hej.
Jeg skal udskifte en afbryder, men der er helt andre symboler på den nye. Er der nogen der kan hjælpe med at fortælle hvilke ledninger som skal hvor (se billede)? Tak
Venlig hilsen 
Morten
Hej. Jeg skal udskifte en afbryder, men der er... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er blot en illustration, men da der er klemme-monteringsmuligheder i begge ender antog jeg at dette var løsningen? Hvor (1,2,3,4,5,6) skal da de eller I?
Er det den viste afbryder? Hvis det er det, er den med glimlampe. For at få en indikator for tændt afbryder skal du forbinde fase til L, nul til klemen pil ud til højre og tændledningen til lyset eller hvad der skal tændes forbindes til klemmen pil ud til venstre.



fase
Nu bliver du nødt til at fortælle hvordan det hænger sammen. Tag eventuelt et billede af den gamle afbryder / afbryder dåse som du vil erstatte. 
Kommer der kun 1 kabel ned til afbryder som er 3 leder med blå - brun - og gul7grøn. Så skal det tænde for en lampe.
Eller kommer der kabel ned til afbryder og kabel videre til lampen. I så fald skal du fortælle om det er kabel fra oven der kommer med strømmen.
Det er sådan set lege meget hvor mange klemmer der i afbryder, det er din installation som vi skal have til at fungere.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Strøm ned fra loft ind i afbryder og videre til håndklædevarmer. Jeg handyman nr.2 i rækken som overtager jobbet med at hjælper en “stakkels” kvinde som ikke helt lige kan sige hvordan den gamle sad eller så ud, men det er vist nok en helt alm LK fuga (1 Pol), og det passer fint med det aftryk fra det gamle underlag som sad på væggen, men den er smidt ud. Klemmerækken er blot opsat for at der er forbindelse mens afbryderen opsættes. Og “Ja” S.Fabrin - det er den korrekte afbryder som du viser billede af. 
Ok så kopierer jeg mit første svar fra 17/3 
Er det 1 pol tænding med kontrol lampe, Altså der er kun 1 afbryder og du vil gerne se om der er tændt.
Så fase i L. og tænd ledning i PIL ud som vender opad, og Nulleder i pil ud med lampesymbol 


Altså brun oppefra i den du tidligere har givet nummer 2
Brun ned til håndklæde tørrer i den du har givet nummer 1
Begge blå i klemmen du har givet nummer 3.
Og de gul/grønne kan samles i en samlemuffe eller hvis der virkelig er aktive klemmer ( hiv let i ledning efter montage) i nr. 6 så kan denne bruges som muffe. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Jeg har tegnet en løsning.

fase
Tak for alt jeres hjælp. Afbryderen virker nu helt fint. Klemmerne var noget elendigt plasticbras som drillede en del og de små fjedre på glimt-pæren sprang af ogforsvandt, men nu er det jo også en afbryder i den helt billige ende. Den virker i hvert fald nu.
Klemmerne var noget elendigt plasticbras
Yes som så ofte får man det man betaler for 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis