Jem og Fix og kvaliteten af deres produkter...

Hej alle.

Jeg skriver her inde fordi jeg selv er rigtig glad for at købe forskellige varer i Jem og Fix. Der er nogle ting jeg går uden om, men generelt syntes jeg mange af deres varer er fine og lever op til mine krav.

Men jeg har hørt fra flere håndværkere at Jem og Fix (specielt med deres vvs materialer) indkøber de varer som normalt ville blive sorteret fra i en kvalitets kontrol eller blive sendt til udlandet hvis der er lavere krav til produkterne.. Derfor er kvaliteten af f.eks en balofix ofte ringere end hvis du køber den i Stark. Selvom det er fra samme producent. Og deres dewalt sortiment ofte er udgåede modeller. Derfor kan de sælge dem så billigt.

Umiddelbart når jeg hører det her, tænker jeg at det er snobberi og mit indtryk er at flere håndværkere er imod Jem og Fix, da de tilgodeser de private.

Ved i om der er konkrete beviser for at denne påstand er sand?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Deres vvs ting er jo ofte billige, jeg har købt forskelligt vvs i jem og fix, og aldrig haft problemer, og mærkevare er helt sikket det samme uanset hvor du køber, men måske modeller der er ved at udgå.
Købte  et ifö toilet til min datter i Jem og Fix, de var de billigste, og kvaliteten er jo den samme uanset hvor man køber det.
Appro vvs har jeg dårlige erfaringer med VVS eksperten, købte en overtryksventil til det varme vand, samt nogle messing unioner.
Overtryksventilen blev utæt kort efter(mere end de normale dryp der kan komme) købte en ny hos den lokale vvs og satte på den virkede, så adskilte jeg den fra vvs eksperten, der var en støbefejl i ventilsædet.
Af de messingunioner jeg købte revnede den ene, bare ved at spænde den let, omløberen var uhyggelig tynd i godset.
Men jeg har nok bare været uheldig, og kunne sikkert have fået byttet varerne,eller fået pengene retur, men ventilen var jo skiftet, og unionen koster jo ikke rigtig noget, så det ville jeg ikke bruge tid på.



Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har aldrig følt at jeg har fået andensorteringsvarer i j&f, man får hvad man betaler for og kvaliteten kan være derefter. Mit eneste irritationsmoment ved j&f er deres prispolitik, hvor man den ene dag kan se en vare til én pris på deres webside, og når man dagen efter kommer i butikken, så er prisen ændret uden varsel - både i butikken og på nettet. Jeg har oplevet det et par gange, og priserne var ikke "tilbud, gælder indtil...", men derimod lignede de en normalpris.

Sidste forår i j&f Kolding syd hørte jeg en mand ved kassen, der undrede sig over at prisen på hans indkøb var ændret opad uden varsel, hvortil hende ved kassen svarede noget i stil med: "priserne ændrer sig nogle gange flere gange dagligt, og det er til at blive forpustet af at skulle rende rundt og ændre skiltene hele tiden". Jeg tror personligt, at det er en bevidst strategi, men jeg har intet at have det i.

Hellere leje end at bo på gaden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg undgår generelt deres egne mærker, det være sig mitsutomo eller Falke (HN og J&F) dér synes jeg kvaliteten er virkelig ringe, eller måske bare modsvarer den lave pris🙂 Jeg har dog prøvet kræfter med Bits fra Nakachi, da jeg skulle montere nogle hardieplank, de var overraskende holdbare. Så dem har jeg brugt en del gange efterfølgende, dem synes holder langt bedre end der kan forventes til prisen..
Det var ikke direkte svar på dit spørgsmål.. blot erfaringer😀
Ift. Dit spørgsmål, ville jeg se på modelnumrene, om det er de samme som hos andre forhandlere, hvis de er identiske, bør det være samme produkt.


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg har den erfaringer med Jem og Fix og Harald nyborg. 

Hvis man holder sig til kendte mærker (Bahco, Irwin) så er man ofte godt stillet. Disse mærker koster nogle gange op til 2-3 dyrer i Stark eller lignende. 

Byggeplader, lister, trælast osv er typisk det samme hos de andre (bygma, bauhaus). Du kan fx. se mærkaterne på lister og trælast fra fx. frøslev træ, men som i alle andre varehuse så skal man lige tjekke tingene før man køber, hvis en knast er faldet af eller noget trælast er helt skævt (det sker i alle varehuse). Og så har man typisk mindre sortiment at vælge i mellem i jem og fix.

Jeg vil dog sige at værktøj fra Mitsutomo kan være fint. Jeg har en vinkelsliber jeg har haft i mange år, som er blevet gennemtæsket og den virker som første gang jeg købte den. 

Og så angående maling, så er træ maling rigtig godt i jem og fix og tilsvarende fx. Yunik fra Flugger farver fra bygma. Men jeg har aldrig brugt deres væg/loft maling. Igen er der mindre at vælge imellem.

Vil dog sige at deres malerfuger ikke er så gode, selv ikke de "dyre" fra Pentax. Så synes jeg helt klart Dana Lim bare er så meget bedre (men det kan jo fås i harald nyborg).

Så er der el-artikler hvor der måske de bedstre priser fra en fysisk butik i Harald nyborg, dog igen mindre sortiment.

Heller ingen klager fra VVS.

Ja, hvad er den eneste forskel?: at du skal aldrig nogensinde spørge nogen til råds i jem og fix eller harald nyborg. De kan dårlig nok aflæse prisen fra vareskiltet. Her er Bygma eller Stark overlegen. Jeg boykotter bevidst Silvan fordi de kan ikke råde særlig godt som Bygma eller Stark, men varerne er dyrer end Harald/Jem. Bauhaus er fint. XL Byg synes jeg også er for dyrt. 

Så personligt ville jeg kun vælge Bygma eller Stark ved et stort projekt, hvor man får gode råd og næsten punkt til punkt fremgangsmåde og materialer og så rigtige gode rabatter ved storkøb.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Mange tak for jeres svar.. det var super brugbart! :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også