Træskabelon til betonstøbning

Hej
Jeg skal støbe beton, som jeg efterfølgende kan sætte en udendørs glasvæg fast i. Da jeg gerne vil have at beton'en skal ligne de fliser der skal ligge omkring glasvæggen har jeg lavet nogle støbeskabeloner til den del af beton'en der stikker op over jorden. Jeg er dog i tvivl om jeg skal have en membran eller et eller andet mellem træ og beton for at beton'en ikke hænger så meget fast i træt, at jeg ikke efterfølgende kan fjerne det.
Jeg håber lidt på at, når jeg skruer skabelonkasserne fra hinanden kan jeg let pille dem fra hinanden.

Er der nogen med erfaring der kan hjælpe?
Mvh Rasmus Fynbo
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
sprøjt dem ind i olie , så er de nemme at skille af igen
Du skal huske at når du skriver " træskabeloner" så vil strukturen i træet kunne ses på din afstøbning. Skrue hoveder m.m. vil stå frem hvis du ikke spartler det op. 
Er det glat støbeplade så bliver det glat. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg skulle på et tidspunkt lave en fuge der skulle passe perfekt til en træstruktur.
Jeg lagde et lag køkkenfirma mellem fugen og træet, pressede til og lod det tørre. Efterfølgende fjernede jeg filmen og havde 100 pct. pasning.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tak for de gode svar. Jeg prøver det med olien af. Det lyder som et godt tip :)
RasmusFynbo skrev den 17-03-2022 09:36:57

Tak for de gode svar. Jeg prøver det med olien af. Det lyder som et godt tip :)

Du skal bare ikke smøre for meget olie på, det kan skade betonen, har jeg været ude for.

Jeg støbte en ny topplade til skorstenen på stedet, og havde lavet en støbeform rundt om skorstenen, og med en drypnæse, havde været lidt for rundhåndet med olien, så da formen skulle af nogle dage senere, smuldrede den nederste kant lidt.
Men pladen har holdt i over 20 år nu, så det er nok mest kosmetisk.
Jeg brugte motorolie som jeg penslede på, men skulle nok lige have tørret efter med en klud.

Vi prøver igen, i morgen --
Rettelse: “Jeg skulle på et tidspunkt lave en fuge der skulle passe perfekt til en træstruktur.
Jeg lagde et lag køkkenfilm mellem fugen og træet, pressede til og lod det tørre. Efterfølgende fjernede jeg filmen og havde 100 pct. pasning”
Stavekontrol mig …………

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også