Banke jordspyd ned

Hej,
Jeg har været forbi AO og købe et jordspyd (https://ao.dk/jordspyd-142x1500mm-kobber-3821220134) og synes ellers de plejer at have nogen som er konisk i den ene ende men de sagde det har de ikke så den jeg har købt er kobber med gevind i begge ender, kan man godt banke den ned tror i selv om det ikke er konisk ?

/john
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til.
Det betyder intet om der er gevind eller det er konisk... Det går lige let med at slå det ned, der hvor problemet kan opstå, er hvis du rammer en stor sten, men så er det lige meget om det er det ene eller det andet spyd   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Harald Nyborg har et galvaniseret stålspyd 16 mm 2,1 m lang , lige til at sætte i en slagboremakine , som meget hurtigt banker det ned ................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Mange tak, nu har jeg købt kobber spydet og ud fra det jeg læser så burde 1,5m være nok specielt i leret jord. Det skal selfølgeligt måles. Jeg har en SKS tester, en ældre Martel Eurotest men har ikke selve testledninger og testelektroder men man kan vel måle direkte i tavlen med SKS testeren, det har jeg ikke prøvet, må lige prøve at læse manualen.
Hvis du ikke kommer under den maksimale modstand med en elektrode, skal du til at forlænge elektroden med et gevindstykke. Så skru et gevindstykke på spyddet inden du banker gevindet i stykker.

fase
Ja det er klart ellers skal man fofra   , jeg mener det er 1666ohm max, jeg må måle og se hvad resultatet er før den er banket helt ned ;)
ok egentligt startede jeg dette projekt fordi jeg så at jord kablet var kommet lidt i kontakt med en spade for mange år siden og så tænkte jeg at jeg nok må lave et nyt jordspyd men nu når jeg måler (på hovedtavlen og undertavlen) så ser det fint ud så jeg tænker ikke jeg skal banke noget som helst her mere ;) dog kan jeg bruge spydet til at banke i et carport til elbilen :D
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis