Skæve hjørner og montering af klickgulv

Hej

Jeg står og skal snart have klickgulv på en god mængde af mit hus på stueplan, dog går hjørnerne ned til ca. 2 cm ud fra resten af gulvet. (Kun 2 hjørner) Hvad ville være det bedst mulig løsning til at fikse det til rimelig pris

På forhånd tak
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Mener du at gulvet er 2 cm skævt./ sunket. Så er det sikkert flydespartel der er bedste løsning. Hvis det ønskes så kommer der gerne et par råd om det.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik

Ja, det ser ud til det er sunket i hjørnerne, og vil meget gerne bede om nogen råd omkring fyldespartel.

Det gulv der er lige nu er plankegulv, så det burde ikke kunne skilles ad, det er så det jeg gerne vil ligge klickgulv hen over
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ok ved sunket plankegulv er flydespartel måske ikke det der løser problemet. Er det sunket på sådan en måde at det gynger/fjedrer når du går på det så er det måske noget af strøer nedenunder der er ved at rådne, og så skal der gøres noget ved det.
Hvis det er fast og det tilsyneladende har været sådan i mange år, så kan flydespartel løse problemet.
Du skal tætne evt. sprækker så spartel ikke løber ned i dem. Det kan være med hvad som helst. Avispapir, f.eks.
Så er det en god ide at mærke op på gulvet hvor langt ud du mener der skal spartles, Det kan være med streg eller tape på gulvet. evt. lægge en kile som angiver den ønskede højde rundt i hjørnet. Eller en streg på væggen. Er man lidt rutineret kan man nøjes med boblen i vaterpas  Vaterpas eller lige bræt skal have en længde der ikke er større end ud til opmærkningen.
Du kan arbejde med flydespartel i den tid det hærder. Altså stryge over med vaterpas indtil du er tilfreds med resultat
Skal du buge meget er det klogt at være 2 til opgaven. En der forbereder med blanding af ny portion og en der lægger det ud. 
Jeg har gjort det alene men så har jeg klargjort spande med den korrekte vandmængde i så jeg hurtig kan blande en ny portion. Når man har travl så tager det lang tid at tappe vandmængden far en almindlig vandhane. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er fast og ret sikker på det har været sådan i mange år. I tilfældet at det ikke bliver helt lige, så kan man vel bare slibe det ned så det bliver helt lige?
Det bliver helt lige. Det er meget vanskelig at slibe blæde bakker ned. Det er kun små knolde der er nemme at slibe af. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også