Hvordan fungerer min varmeveksler?

Jeg har to specifikke spørgsmål omkring min varmeveksler (klistermærket siger Akva Lux II TD). Jeg har vedhæftet et billede nedenfor.

1) Den hvide termostat, er det den som styrer temperaturen på det varme brugsvand? Den står pt. på det laveste, men vandet i mine haner er brandvarmt. Jeg tænkte egentlig jeg kunne skrue lidt ned for det, men det er åbenbart ikke muligt. Er det som det skal være eller burde jeg kunne skrue mere ned for det?

2) Hvad er den grå skrueknap som sidder lidt oppe til højre for den hvide termostat? Den har det med at sige nogle pibelyde (som kommer og går), men det stopper så når jeg skruer lidt på den.

På forhånd tak.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen som kan forklare mig hvilken funktion den grå skrueknap har?
Redan PTC2+P tryk og termostatstyret regulator
Danfoss PTC2+P brugsvandsregulator anvendes til styring af varmtvandstemperaturen i Danfoss Redan produktserien Akva Lux II. Regulatoren har en kapacitet svarende til varmtvandsbehovet for mindst en til fire almindelige boliger.
Regulatoren er tryk- og termostatstyret, den er konstrueret med en esaveTM funktion, en trykdel, der sikrer, at der åbnesfor fjernvarmevand til vandvarmeren, når der tappes varmt vand og at der lukkes efter endt aftapning. Termostatdelenregulerer varmtvandstemperaturen. PTC2+P er forsynet med en indbygget trykdifferensregulator, som sikrer et konstanttrykfald over reguleringsventilen. Derved sikres det, at brugsvandstemperaturen bliver meget stabil og uafhængigaf variationer i differenstryk

Prøv at søge på “betjeningsvejledning akva lux 2 td”

Søren O
Søren O skrev den 31-03-2022 10:58:58

Prøv at søge på “betjeningsvejledning akva lux 2 td”

 Perfekt, lige det jeg manglede. Tak!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis