Fiskelugt fra køkken

Hej. Jeg bor på et kollegie med et lille trinettekøkken. Under min kogeplade er der et skab, som er begyndt at lugte af fisk. Lige så snart jeg åbner skabet, begynder der at lugte af fisk, på trods af at jeg har tømt skabet helt. Jeg har tørt alt af og sat eddike derind, men lugten er der fortsat. Der sidder et stik til kogepladerne inde i det skab, og jeg tror måske, at det er dét, som lugter. Jeg kan nemlig ikke se, hvad det ellers skulle være. Hvorfor opstår denne lugt, og hvad kan jeg gøre ved det?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ikke en vandlås fra en vask?

Det er typisk disse som kan lugte, specielt hvis samlingerne på afløbsrør ikke er helt tætte.
Du kan prøve at hælde lidt rodalon eller klorin i afløbet, husk overløbet også.
Og vask skabet ned indvendigt også, med samme midler. Husk gummihandsker, og efterfølgende afvaskning i vand.

Tjek om samlingerne er tætte. Er de ikke, er der typisk noget kalksnavs på dem udvendigt.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 14-03-2022 14:10:51

Er der ikke en vandlås fra en vask?

Det er typisk disse som kan lugte, specielt hvis samlingerne på afløbsrør ikke er helt tætte.
Du kan prøve at hælde lidt rodalon eller klorin i afløbet, husk overløbet også.
Og vask skabet ned indvendigt også, med samme midler. Husk gummihandsker, og efterfølgende afvaskning i vand.

Tjek om samlingerne er tætte. Er de ikke, er der typisk noget kalksnavs på dem udvendigt.

 Hej Gregeren

Tak for din kommentar. Vi har allerede prøvet at rense afløbet, dog uden nogen effekt, desværre. Lugten sidder i et helt andet skab end der, hvor vasken er. Det eneste, som er i skabet hvor lugten kommer fra er stikket, som fører op til kogepladerne. Selve skabet er også blevet gjort rent. 
polobjørn skrev den 14-03-2022 19:12:55

Få kontrolleret EL tilslutning til dine kogeplader hurtigt - Brændt Bakkelit ( fra stil/tilslutnings dåse )kan minde lidt om lugt af fisk så få kontrolleret det inden der går ild i noget 

 Hej polobjørn

Tak for din kommentar. Jeg viser den til vores vicevært i morgen, så kan han tjekke op på det. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis