Stork med bygge skum på benene

Her i området er der en storkerede i Bækmarkbro. I nyhederne kan man læse og se billeder der fra. Hanstorken er lige ankommet og det er ret tydelig at den har fået noget grønt PU skum på den nederste del at sit ben. Det ser ikke ud til at genere den.
Det er underlig hvordan den kunne få PU skum på sit ben. 
Mon den har pillet ved en dåse som så har skudt noget ud. ? 
Der er en gammel talemåde med at " gøre sine hoser grønne" så mon ikke det vil lykkes den at få en mage i år.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
PU-skum er i sig selv nok ikke farligt, men at få "kapslet" bentøjet ind i PU-skum i længere tid tror jeg ikke er godt. Jeg kunne frygte skældene tager skade, lidt ligesom når fx. høns får kalkben - det er ret invaliderende på sigt, hvis det ikke bliver behandlet. https://www.tvmidtvest.dk/lemvig/flere-undrer-sig-her-er-forklaringen-paa-storkens-groenne-ben.

Ps. Har selv prøvet med en brugt dåse PU-skum, der nærmest eksploderet, så jeg fik skum i håret og ansigtet, træls at vente på det størkner, og især når det skal pilles af igen - meget lig en voksbehandling, især når man har fuldskæg.   

For storken Keld´s skyld håber jeg da man når det er mørkt, kravler op i reden og får fat i fuglen når den sover og får pillet det PU-skum af bentøjet. 
Det er nok ikke så nemt at liste sig ind på en stork. Men jeg er da helt på det rene ned at det ikke er en optimal situation.
At den er kommet til reden ca- 2 uger før normal skyldes nok medvind og godt vejr i Europa snarere end det skyldes den lidt varmere venstre ben. 

Det har jeg ingen erfaring med. 
Men jeg kan godt se på eksempler at det er muligt. Men en personlift op til en storkerede, larm o.s.v. det overgår lidt min fantasi.

Læser lige at visse former for PU-skum indeholde det ekstrem giftige stof Isocyanat, til gengæld nedbrydes PU-skum over tid af sollyset. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis