Sive-vanding fra regnvandstønde

Hejsa

Jeg er ved at etablere en regnvandstønde med en dykpumpe ( https://www.vvs-eksperten.dk/aflob-kloak-dykpumper-divertron-trykdykpumpe-1200-391210120 )

Jeg overvejer at lave noet dryp-vanding / siveslange og koble det til systemet. Men tror i det bliver et problem at motoren skal ligge og starte og stoppe hele tiden for at opbygge tryk til vandingen? Kan man evt. tilkoble en buffertank af en art 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke umiddelbart at den pumpe egner sig. Du kan nok få mere glæde af det man kalder husvandværk. Jeg ved godt at den ikke kan sænkes ned i vandet men skal tilsluttes uden for. 
Vil du bruge den store dykpumpe så skal du have en hydrofor beholder. Med luft øverst. 
Nu ved jeg ikke hvor din regnvandstønde skal stå, men det kan udmærket sive af sig selv med detryk der er nare i en lille højde. 
Ofte bliver man skuffet over effekt af regnvandstønder. Den pumpe du selv viser kan give 4,5 m3 i timen så ved 1000 l regnvands tønde er der vand til 10 - 15 minutter ved fuld åbning. Og så varer det måske 2-3 uger inden det regner igen. 
Og skulle det regne noget før så er der ikke behov for vanding.
Regnvands tønder er udmærket til at opsamle vand som man bruger med vandkande i f.eks. enkelte krukker

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis