Indbygningsovn design

Hej alle, 

Er ved at sætte et kitchn køkken op med indbygningsovn, hvor jeg valgte en Siemens hb 37...

Jeg har sat konstruktionshylderne efter instruktionen, synes dog at spalten i bunden er for stor og det kan jeg ikke justere mig ud af. 

Har kigget konstruktionstegninger af ovne og kan se der er forskel i spalten i bunden.. Siemens har 7,5mm (dvs. Hvor mn ser dens egen fødder og bundramme) - Miele har 4mm. Udover dette kan jeg se at jeg kun kan sænke hylderne 5mm ned og dermed ende med en total spalte på 15mm i bund og 10mm top. (spalte mellem underside af glas på ovn og overside af skuffe).

Hvad kan man gøre for at minimere spalterne? Eller skal man bare "leve med det"? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit billede med dig selv på er den rigtige montering af ovnen. Min ovn ser fuldstændig ligesådan ud. Hvad er det der generer dig.

fase
Det er spalten i bunden kontra toppen/resten. Jeg har kørt en 5mm kile som afstandsreference mellem alle skuffer og låger lodret som vandret og så kigger jeg på nuværende 20mm. 

Har forhørt mig hos andre og de fleste har en form for spalte i bunden der er større end toppen. Men ikke alle.

F. Eks. I denne reklame er "fugen" den samme oppe som nede
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis