Karmsæt uden karm - blændkarm?

Hej alle,

Jeg har et almindeligt dørhul(75mm vægge), hvor der ikke skal være dør mere men bare en åbning. 

Hvor finder jeg et karmsæt  uden udfræsning til hængsler mm.? 

Jeg har søgt lidt på blændkarm, men finder kun materialer til skydedøre.

Rettelse til overskrift. Karmsæt uden fræsning til hængsler mm
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
3 strimler mdf plade, så er den ged barberet.

Selvbygger med stort S. 
Hvordan bliver det nogensinde pænt 🙈
Med maling 🙂
Du kan også købe nogle høvlede brædder og skrue dem sammen i et u. Du har jo ikke brug for falsen til døren. 
I har jo nok ret. :) vil jeg kunne ramme samme lukket overflade struktur, som gerigter og paneler når det er malet med samme maling - farvekode ral 9010?

Gerigter sættes vel helt ud til kanten når det bare laves høvlet forskalling eller lignende? 
Det bestemmer du🙂
Jeg synes begge dele kan være pænt. Prøv lige at holde det op, når du monterer.. så kan du bedst vurdere, om der lige skal være nogle mm. 

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Det er i mine øjne langt pænere der er 3 mm kant, det er næsten umuligt at få sat gerigterne så lige at de flugter 100 % med karmen.

Brug lige lidt flere penge på ordentlige materialer en et stykke høvlet forskalling.

Selvbygger med stort S. 
Enig. Jeg går med mdf løsningen. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også