Kældergulv opstigende fugt

Hej. 
Jeg har fjernet alle fliser og fliseklæb i vores kælder og nu er der nogle få områder som er fugtige. Jeg troede egentligt bare det skulle tørre op, men nu er der gået 2 ugers tid og det er stadig fugtigt. Vi har aldrig haft vand i kælderen fra opstigende grundvand. Vi skal have lagt nyt PU gulv, og jeg er nervøs for om det kan holde når der er opstigende fugt. Skal der en vandtæt membran på inden? Og hvad kan sådan en membran holde til? 
Har I nogle erfaringer og gode råd? 
Mvh Nis 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Membran kan holde fugt ude, men holder ikke hvis der er et vandtryk nedefra. Jeg ved ikke hvordan man konstaterer dét, men dit ser jo nærmest vådt ud.

Vær opmærksom på, at fugten ikke forsvinder, når man forsegler med en membran eller epoxy-gulv. Du risikerer, at det vandrer ud til væggene og trænger op dér i stedet. Så det kan være en bedre ide med fliser, som fugten stille og roligt kan trænge igennem. Hvis du forsegler, så sørg for at have vægbeklædning der kan ånde.

Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også