LED lysdæmper

Jeg skal montere en  LK Touch 180 LED lysdæmper i et kontaktpanel med 3 traditionelle touch lysdæmper (den øverste), da vi har fået en ny lampe med LED lys. Vil dels høre om det er en opgave jeg selv må udføre og hvorvidt der er ok ligetil?
Mit take er, at flytte ledningerne 1 til 1 fra den gamle kontakt til den nye, men efter at have læst tidligere indlæg så kan jeg være bekymret for, at jeg skal ud i at flytte flere ledningere…F.eks de blå eller grøn/gul ledningere.

På forhånd tak for hjælpen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Må du selv gøre det. Nej Det er fast installation og derfor elektriker arbejde. 
Det er ikke lige 1 : 1 
Din nye LED 180 har ikke korrespondance, og kan derfor ikke styres fra en anden kontakt 
Hvis det er det du ønsker skal dæmper hedde LED-S 120
Den du har nu flytter du ledninger far den gamle L over i Nye L  ligeledes flyttes ledning i bølge signatur direkte over. 
Ledning i Pil ind afsluttes med samlemuffe og så skal de lyseblå nederst monteres op i N Eller der skal føres en stump lyseblå ledning fra dobbelt samlemuffe og op i N

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik

Mange tak for dit fine svar. Tænker det er lettere og sikre, at få den lokale elektriker ud og sikre det bliver korrekt monteret.

Hvilken af de to løsninger vil du anbefale, ovenstående eller at jeg går ud og køber en dæmper med korrespondance eller er elektrikeren ligeglad, omkring hvilken løsning han skal installere?

Endnu engang mange tak for hjælpen og god søndag.

vh
Peer
Det kommer an på om du nu bruger den anden afbryder til at tænde og slukke med. 
Løsningen med LED-S 120 indebærer at du kan slukke og tænde fra den / de andre kontakter, men du kan kun justere lyset på selve Dæmperen.
Elektriker er totalt ligeglad med hvilken model du vælger, blot du får det som du har mest glæde af i fremtiden. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik
Mange tak for dit hurtige svar. Jeg får booket elektrikeren og så er jeg sikker på vi nok skal få den rigtige løsning:)

Er ikke så vild med LED-S 120 da jeg (læs hustruen) gerne vil have samme kontakt (touch) som de 2 øvrige kontakter.

Vh
Peer
Det er helt okay, når i nu har overvejet fordele og ulemper. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis