Regn drypper ind i stuen pga. regn fra altan ovenover - er denne vindues-konstruktion normal ?

Hej,

Jeg deler her 2 PDF-filer som viser mit problem, med at regn er begyndt at dryppe ind i min stue - 1. sals lejlighed (etagebolig fra år 2006). Vi tror en del af problemet skyldes en fejlkonstruktion på altanerne ovenover, så der på en måde kan komme vand ind hvor der ikke burde komme vand ind.

Der har været en tømrer og fjernet så vi kan kigge op i konstruktionen og derfor kan jeg vise de her billeder... Her på ons/tor kommer tømreren igen og så fjerner vi noget mere inkl. isolering og håber at vi kan se hvor vandet/regnen kommer ind, så vi kan lukke det indefra og nok også med fugemasse. Jeg har i den forbindelse et par spørgsmål og vil godt høre jeres mening:

  1. Er det meningen der skal være ventilation i det lille rum som er over toppladen hvor det regner ind, sådan at evt fugt bliver fjernet vha ventilationen?
  2. Må man gerne fuge alle huller og lukke alt til og derved prøve at undgå at der overhovedet kan komme vand ind? Problemet er jo at hvis vi overset noget, så vil der mangle ventilation og så kan evt vand vel ikke komme væk/ud og så kan der måske opstå et værre problem med skimmel-svamp osv? Eller hvad?
  3. Må man gerne udover spørgsmål 2 lukke alt, fuge alting og fylde hele hul-rummet over toppladen hvor det regner ind, op med f.eks. rockwool batts så der nok nærmest ingen ventilation er overhovedet? Så skal man vel ihvertfald være sikker på at det ikke kan regne ind igen, formoder jeg?
Jeg kan nok godt opdatere med nogen nye billeder efter onsdag/torsdag - vil bare være rart at høre jeres mening på forhånd, især hvis i kender til den slags vindue-konstruktioner og kender til hvordan disse skal laves korrekt, for at undgå vand/fugt- problemer, tak!


Her er min signatur...
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis