Montere afløb “oppefra” bruser

Hej,

Jeg er ny her og har forsøgt at finde svar på mit spørgsmål uden held.

Jeg er havnet i lidt af en kattepine, men et badeværelses “projekt” der skal færdiggøres. Jeg har fundet ud af, at afløbet i bruseren ikke er skuet fast, altså den del der normalt holder afløbet på plads nedefra mangler … jeg gætter på, at man har glemt at montere det, inden bruserskålen blev monteret, i hvert fald er afløbet limet til skålen, men det holder ikke - i hvert fald ikke efter vores tre unger er begyndt at bruge det.

Så mit spørgsmål er, kan man montere et
Afløb oppefra? Badeværelset er nyrenoveret, så det ville være en skam at bryde det op, men jeg kan ikke selv gennemskue om der findes en god løsning.

Afløbshullet er 62 (eller 64) mm (kan ikke se helt nøjagtigt pga afløbet. Afløbsrøret er 40mm og går ned i en bue og danner vandlås. Jeg kan ikke komme til længere nede, da røret er trukket gennem et hanebånd og videre til faldstammen … 
På forhånd tak for jeres ideer! 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan godt fuges fast , men er en fuskerløsning
det bedste er at få fat i dem der har monteret , så må de betale for at få det lavet rigtigt , da det helt klart ikke er lavet efter anvisningen
Der mangler noget! Flexslangens ende skal gå op i et hårfang/kop, som skrues på den lille flange du har ovenfor bunden. Brug paktape og giv underdelens flange, der ligger an på underside bund, en stribe sanitetsfuge. Men bunden skal vippes.

Tak for svar.

Jeg har overvejet at fuge det ned, evt med en resinlim og efterfølge silikonefuge for at lukke af … men, som også svaret, så er det jo lidt en fuskerløsning …

Jeg har fundet dette produkt, men desværre er det for bredt til mit afløbshul, så i så fald skal jeg bore porcelænsskålens hul større 😬😬😬

wingtite.com/
Det er næsten ikke muligt at få et større hul. Der er jo glassur på kanten også. 
Jeg ville prøve at rense kanter af både på karret og op under afløbs kanten. Slibe med fint sandpapir rundt på begge kanter så og så lime det med en montage lim. Det fylder lidt så der ikek er behov for silicone. Medens limen hærder må du have lidt vægt på så det ikke presses op af slangerne. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis