Hvor højt skal jeg støbe for at fliserne flugter med dørtrinnet?

Hej

Jeg skal snart til at støbe gulv. Jeg vil gerne have at fliserne kommer til at flygte med dørtrinnet, ligesom fliserne på den anden side sf dørtrinnet. Fliserne er 10 mm høje. Hvor højt skal jeg støbe betongulvet? Altså hvor langt under dørtrinnet.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal fliserne passe med over- eller underkant dørtrin? Du støber så betonen er flisetykkelsen +2 mm under den ønskede højde. De 2 mm. er til at regulere på. Du kan regulere det i slidlaget, hvis du lægger et slidlag. Hvis det er et badeværelse, skal du huske højden fra afløb i bruseren skal være 30 mm under dørtrinnet.

fase
Skal man ikke beregne plads til fliseklæb og vådrumssikring?
Ja det er et badeværelse, men der er kun afløb i brusenichen, så det er vel ca. 3 cm under.
Sådan ser dørtrinnet ud. Der er fliser på den anden side, der flugter med dørtrinnet, så vil det ikke se pænest ud at fliserne på badeværelset også flugter?
Jeg kan selfølgelig også afslutte lige under dørtrinnet og så have en fleksibel fuge mellem toppen af flisen og bunden af dørtrinnet.
Hvad synes i?
Der skal være mindst 30 mm fra overkant afløb til det punkt hvor vandet løber ud af rummet. Det er inklusiv fald på både gulvet generelt og det ekstra fald i bruseniche.
Så fylder vådrumssikring mindst 2 mm og nok det samme for fliselim. Så det bliver mindst 14 mm under dørtrin. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis