Læk fra rør (brugsvand, tror jeg)

Hej

Jeg har et rør der drypper. Jeg har haft lagt en stofble/klud under for at fange vandet, og for at se, hvor meget det var. Halvandet døgn efter var den helt fugtig og man kunne tydeligt se, at der var dryppet vand ned. 

Hvad gør jeg i sådan en situation? Det er ikke ret meget der kommer ad gangen, men stadig nok til at efterlade gulvet vådt. Er det bare en tur i kø hos forsikringsselskabet?

Har vedlagt billeder fra begge sider af røret. Det drypper fra den side af den røde stophane der går ud af huset, hvis det har noget at skulle have sagt. 

- mibe
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner brugsvand. Du bør få utætheden repareret hurtigst muligt, hvis du vil undgå vandskade.

fase
Det må du have ordnet hurtigst muligt - og vil anbefale ikke at pille ved utætheden. Er det rigtig forstået at du ikke kan lukke af før utætheden inde i huset? 
Ja det er korrekt. Det sker før jeg kan lukke for vandet. 
Der er sikkert en stophane udsved hovedledningen. Skynd dig at få fat på en smed. Hvis det springer, får du vand i massevis. Det er tæring, simpelthen. Måske din forsikring vil være med, hvis du har røskade-dækning.
Frisk skrev den 11-03-2022 06:37:40

Der er sikkert en stophane udsved hovedledningen. Skynd dig at få fat på en smed. Hvis det springer, får du vand i massevis. Det er tæring, simpelthen. Måske din forsikring vil være med, hvis du har røskade-dækning.

Lige under "knækket" på røret går det ned i/under klinkerne vores bryggers, som man også kan se på billederne. Tænker ikke der er ret meget jeg kan gøre for at stoppe det selv. Jeg har noget rørskade-halløj på min forsikring. 

Annonce
Tror bare du skal sende bud efter en VVS'er - Mig bekendt vil et forsikringsselskab ikke dække noget, som ikke er en skade endnu, og som nok falder under alm. vedligehold. Det er et gammelt rør, som trænger til at blive skiftet. Og jeg tror omkostningen til VVS'er er langt under selvrisikoen alligevel. 

Mvh Troels
Det er forhåbentlig ikke en dyr reparation. Jeg krydser fingre. Har aftalt med en VVS'er at han skal komme forbi og kigge på sagerne. 

Tak for jeres svar!
Det var godt du får en VVS ud, det kunne være gået rigtig galt hvis røret gav helt op.

Giv endelig en melding når VVS har været forbi :-) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis