Regning

Hej LDS.

Jeg undres. Har lige fået en regning fra et port firma. Vil ikke ligge navnet ind da det så absolut ikke er for at hænge dem ud.
Men jeg bestilte en vægholder fra dem, (holder til en fjernbetjening til mine porte.) bestilte bare en. Og du sendte den.
Nu, noget tid efter får jeg regningen. Selve holderen koster 57 kr. det er fair nok. Det var også det hun oplyste da jeg ringede ind for at bestille den. Så skal jeg give 65 kr. (synes jeg er lidt til den høje side i sær da det er uden moms) men sådan er det jo. Så har de også lagt et miljøtillæg på 40 kr.
Er det normalt?
Total prisen med moms ender i 202,5 kr. hvilket jeg synes er lidt pebret for så lille en plastik holder.
Men det der undrer mig mest er nu det miljøtillæg. Andre der har oplevet det? Har set det ved mekanikere osv, men der tænker jeg det jo nok er fordi de har noget spildolie, filtre osv som de skal betale for at komme af med. Her har jeg ikke fået andet end en lille plastik holder sendt i en konvolut. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv da at ringe til firmaet for at høre, om der ikke er en regnefejl.

fase
Det gjorde jeg også lige efter jeg havde lavet dette indlæg, da jeg så at fristen for at betale det var for 2 dage siden, selvom jeg først har fået regningen i dag. Undrede mig også over de havde sendt den som brev da de har fået oplyst min mail.
Og det mærkelige er at det er et af Danmarks største port firmaer, så havde da forventet en smule mere professionel oplevelse derfra.
Men at de havde sendt det som et brev beklagede de. De 40 kr i miljøtillæg blev lagt på alle regninger uanset om regningen var på 2 kr. eller 2 millioner.
Hun kunne ikke svare mig på hvad pengene gik til men kun sige at det var pålagt fra toppen.
Ved godt det ikke er en kæmpe formue. Men synes ærligt talt ikke man Kan pålægge en miljøafgift på 40 kr. til et produkt der koster 57 kr. og så endda uden at oplyse om det ved bestilling.
Eller er det mig der er helt gal på den?
Og så synes jeg også det er forkert at jeg ikke engang kan blive oplyst om hvad den miljøafgift dækker. Er det til chefen jævnligt kan få en ny Tesla?
Igen, er det mig der er helt gal på den her? 
Ikke helt det samme, men.....
https://www.juraeksperten.dk/firma_tager_ekstra_gebyr/

Venlig hilsen
Knud
Reglerne siger at prisoplysninger fra firma til forbruger skal indeholde moms, miljøtillæg o.l. Mellem firmaer er det blot nettoprisen der skal oplyses
Derudover skal miljøtillæg kunne begrundes i miljømæssige forhold. Se evt. https://www.danskerhverv.dk/presse-og-nyheder/nyheder/2020/september/forbrugerombudsmanden-et-miljotillag-skal-vare-begrundet-i-miljomassige-forhold/
Jeg er meget enig I fin undren.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis