100% el fra kernekraft - løgn og latin, når det kommer til stykket.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er noget det firma har fuldstændig misforstået. Alene det at jeg skal udlevere mit CPR nummer, gør mig mistænksom. Glem det.

fase
Jeg mener (dog uden og være 100% sikker) at el-leverandør er forpligtet til at registrere ens CPR-nummer/CVR-nummer for at kunne oprette kunder. Derfor skal man oplyse sit CPR-nummer eller CVR-nummer, når man bestiller strøm hos en el-leverandør. 
Det er et el handels selskab som naturligvis vil sælge strøm. De kan have nok så mange visioner om 100% kernekraft, men strøm ledninger kan ikke levere en anden strøm til mig end den min nabo får. 
Kunne vi købe det på paller eller bigbag var det noget andet.  
Ideen om at vi skal have energien fra kernekraft er ganske udmærket, men mon ikke den politiske debat er kørt så langt af sporet at det ikke bliver muligt i DK:
Så havde vi ikke problemer med vindstille dage, oplagring af energi m.m.
Der er naturligvis andre problemer men mon ikke de kan løses. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 10-03-2022 14:44:55

Det er et el handels selskab som naturligvis vil sælge strøm. De kan have nok så mange visioner om 100% kernekraft, men strøm ledninger kan ikke levere en anden strøm til mig end den min nabo får. 
Kunne vi købe det på paller eller bigbag var det noget andet.  
Ideen om at vi skal have energien fra kernekraft er ganske udmærket, men mon ikke den politiske debat er kørt så langt af sporet at det ikke bliver muligt i DK:
Så havde vi ikke problemer med vindstille dage, oplagring af energi m.m.
Der er naturligvis andre problemer men mon ikke de kan løses. 

 Mange af de ting er allerede løst. 

Gå ind på Google og søg efter videnskab “fremtidens atomreaktor er lille og kører måske på smeltet salt” det er ret spændende læsning.
Desværre kan jeg ikke ligge linket herind da jeg får en fejlmeddelelse om at der er en fejl i linket.
Det må være en fejl på lds for det har jeg fået noget tid, uanset hvilke link jeg prøver at ligge herind. 
Sakset: "Hvordan får jeg 100 % kernekraft, når Danmark ikke har kernekraftværker? Alle husstande i Danmark får det samme fysiske elmix - ingen kan skille elektronerne fra hinanden. Elmixet vil derfor altid være en blanding af kernekraft, vand, vind, sol og fossiler. Så hvordan får du så 100 % kernekraft? Vi sikrer dig 100 % kernekraft via elcertifikatsystemet, hvor vi køber certifikater på kernekraftproduktion, der sikrer, at der er foregået produktion af kernekraft svarende til dit forbrug. Så bruger du 1600 KWh på et år, så sørger vi for at der er produceret 1600 KWh kernekraft til dig personligt. Salget af certifikater giver kernekraftværker en ekstra indtægtskilde og øger dermed indtjeningen på kort sigt for kernekraftværker - og på længere sigt forbedrer det business-casen for nye kernekraftværker".

Hmm.. det lyder i mine øre lidt ligesom CO2-kvoter, som bliver handlet på kryds og tværs - eller EU med rund hånd uddeler gratis CO2 kvoter til industrien.    
Annonce
Så kan du lige så godt bestille strøm fra Jydsk Atomkraft A/S. Her får du endda High-Speed Strøm® helt uden beregning :)

(Det er IKKE en seriøs side)
Det kan godt være at siden ikke seriøs, men den er fa.....e morsom.     

fase
Desværre kan jeg ikke ligge linket herind da jeg får en fejlmeddelelse om at der er en fejl i linket.
Det må være en fejl på lds for det har jeg fået noget tid, uanset hvilke link jeg prøver at ligge herind. 

Den fejl får jeg også.

Løser det ved at skrive indlægget, kopiere hele mit indlæg, slette samme, genindlæse det jeg vil kommentere, indsætte det kopierede. Nu accepteres det 😉

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis