Installere to låger på ASKO opvasker

Hej LDS,

Jeg har købt en (fået ombyttet til!) Asko opvaskemaskine model DFI8457MBXXL. Ved monteringsvejledningen illustreres det, hvordan man skal montere én låge på opvaskemaskinen vha. 6 skruer og velkro-system. I mit køkken har jeg to låger til fronten, som skal monteres enkelvist, hvilket betyder, at såfremt jeg skal følge monteringsvejledningen vil nederste låge kun være monteret med to skruer i toppen og velkro i bunden. Velkroen vil give en "udbuling" og fronterne kan derfor ikke sidde plant med naboskufferne i bunden. 

Hvordan monterer jeg mon fronterne, så det kommer til at sidde pænt og jævnt? Jeg har overvejet om, jeg skal skrue fronterne fast på en hård træfiberplade med 3,0 x 15 mm sprunskruer. Men kan det mon holde, når lågen på opvaskeren åbnes?


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Galvaniseret jernplade eller aluminiums plade ved man kan holde til varmen m.m. Mener du masonite plade som hård træfiber plade, så tror jeg ikke det holder.
En anden mulighed er at mærke låge placering præcis op, Skrue alle skruer af i siden så låge front tages af. Så sætte du et par skruer igennem bagfra inden det hele monters igen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, det var masonite jeg tæntke på. Tanken var, at det skulle være en plade, der er så tynd som muligt. 

Jeg er ikke helt med på alternativet, som du beskriver. Udfordringen er, at den nederste låge kun kan monteres med to skruer (som sidder øverst i nederste låge) i opvaskemaskinen, så derfor vil lågen skulle hæftes med velkro i bunden. Det giver en "udbuling", som jeg gerne vil undgå. 
Så undgår du velcro, og skruer lågefront af for at komme med et par skruer bagfra.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Beklager elmand, men jeg forstår stadigvæk ikke, hvad du mener. Hvor kommer skruerne fra bagfra og hvad hæfter de i?
I begge sider på lågen er der en række skruer 3 - 4 i hver side. Dem skruer du af og lågefront pladen falder af. 
( det er den som du vil lime velcro på o.s.v. ) 
Så sætter du nederste låge del fast bagfra igennem denne plade. Skruer de 3-4 skruer fast igen.
Eller sagt på en anden måde På billede 9 på din tegning er der en hånd og nogle skruer der kan skrues af. Der er så lidt flere skruer der også kan skrues af og lågefront falder af. 
Jeg synes ikke at kunne beskrive det bedre. 
Hvis det ikke er tilfældet på din opvasker så virker mit gamle trick ikke for dig. 
Alternativ ville jeg montere låger med lim eller undersænkede skruer på en metal plade.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Så faldt femøren! 

Det tror jeg sådan set godt, man kan, men det vil kræve, at jeg borer hul i pladen. Jeg risikerer ikke at skabe ravage med noget ved at "manipulere" og lave huller i den lågefront?
Du borer huller bagfra og sætter skruer i bagfra. Når det er skilt ad så ser du hvor mekanikken befinder sig og der er stort set ingenting nederst i en låge. Det eneste der er, er ledninger ind til maskinen. 
Men da den nederst trælåge skrus fast inden det monteres på maskinen så kan du se hvor der er plads til et skrue hovede. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis