Rækkefølge ved opsætning af brusevæg og fliser

Hej LDS

Mit badeværelse er efterhånden klar til fliser. Der er unidrain(linje)afløb i en klassisk bruseniche i et hjørne, hvor den "åbne" side lukkes med en glasvæg.

Hvordan er rækkefølgen ift. opsætning af denne og fliser? Skal jeg montere gulvfliser først, og så stille brusevæggen lige på kanten inden brusenichen, eller skal man først installere brusevæggen, og så støde fliserne op til bundprofilet?

Jeg formoder at vægfliserne opsættes efter glasvæg, så de kan afsluttes pænt hen til den.

Mvh. Emil
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sæt fliserne op først og slut af med glasvæggen.

fase
Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dit gulv - vil du ikke have fliser i hele badeværelset? (Støde fliser op til bundprofilen..). Din glasvæg skal vel stå oven på fliserne både ude og inden for brusenichen.                        

Jeg har lige selv gjort det - kun vægfliser dog - Få alt flisearbejde færdigt først, og så sæt glasprofilerne op bagefter. Det er lettere, og sviner mindre.

Mvh Troels
Helt klart lave glasvæggen til sidst. Og så sætte den på en måde så det vand der rammer den løber ind i bruse niche.
Fliser er bygnings dele og brusevæg er ligesom armatur, toilet o.s.v. inventar.
Er glasbyggesten så er sagen lidt anderledes. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for jeres svar. Fint at betragte det som inventar og tænke den retning. Så slipper jeg også for at vente på glasvæggen inden fliser. 

Og ja, der skal selvfølgelig fliser på hele gulvet. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis