Effektiv rengøring af murværk

Hejsa.
Jeg har været i stand til at fjerne grønne alger fra murværket, men den hvidlige "gevækst" som ses på billedet nedenfor er temmelig sejlivet. Hvad er den mest effektive måde at få bugt med det på ? Skal der ligefrem syre til?

Tak for hjælpen.

Venlige hilsner,
Bo
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke syre. Mon ikke det er en alge vækst. Har du prøvet at give det alge dræber og vente nogle uger. 
Du skal nok prøve et sted hvor det ikke er synlig.
Enten skal det væk over hele muren eller også skal man levermed det. På afstand ses det som fugens naturlige farve alderen taget i betragtning.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svaret. Ja jeg har prøvet med alge dræber, flere gange over en periode, men det gjorde ikke indtryk. Jeg kan få det af med en stålbørste, men det går ud over murstenene. Så leder først efter en kemisk tilgang.

Venlige hilsner,
Bo
Hvid en stålbørste kan klare det, så modificer stålbørsten, så der kun er en række børster. Det passer ca til fugen.

fase
Det ligner flisepest - dvs alge/lav. Fliserens, brunsæbe, højtryksrens. På fliser er det effektivt at dække det hele i sort plast, men det er nok sværere på en mur. 

Mvh Troels
Er det de hvide pletter på de røde mursten eller de sorte plamager på fugerne, du vil fjerne?

Venlig hilsen
Knud
Takker! Det er hovedsageligt de lyse plamager på fugerne (lav?) jeg er ude efter. 

Venlige hilsner,
Bo
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis