Kap- og geringssav til hobby

Hej

Er lige på springet til at købe en ny kap- og geringssav til lidt hobby brug. Skal ikke skære den helt store mængde, men mere præcision, fx hælde den til siden og skære 45 grader, så de 2 stk 45 grader vinkler passer sammen.
Har kigget på Metabo kgs 216 m, Makita ls0815fln og Bosch gcm 8 sjl. - Er der nogle der kan fortælle om de bare skærer præcis? også gerne fra ny/start af, så jeg ikke skal indstille for meget   
Hælder nok lidt til Makita'en pga af jeg har lidt andet værktøj i det mærke og er glad for det og at den vist har dobbelt udtræk og derved lidt pladsbesparende. 

Vh Jakob
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Makitaen er også den suverænt letteste af de tre. Men jeg ville nok alligevel vælge boschen, fordi den kan skære i op til 60 graders skrå vinkel. 

Mvh Troels
jeg har en Bosch gcm 8 sjl, valgte den da den var testvinder i Gør Det Selv. Er super glad for den, og det med at den kan skære i 60 grader vil jeg ikke undvære. At resten af mit elværktæj også er Blå Bosch er kun bonus.
Takker for svarene - kan være jeg lige finder et sted hvor jeg kan mærke dem i hånden  

Vh Jakob
Jesna skrev den 10-03-2022 16:27:43

Takker for svarene - kan være jeg lige finder et sted hvor jeg kan mærke dem i hånden  

Vh Jakob

 Hvis jeg var dig, ville jeg tage et stykke træ med i stedet for.....       


Hellere leje end at bo på gaden.
Annonce
Jeg har slidt flere op og har pt een fra Biltema. Faktisk den bedste til dato. Stor klinge og parralelgang.
Kolding75 skrev den 10-03-2022 19:32:59

Jesna skrev den 10-03-2022 16:27:43

Takker for svarene - kan være jeg lige finder et sted hvor jeg kan mærke dem i hånden  

Vh Jakob

 Hvis jeg var dig, ville jeg tage et stykke træ med i stedet for.....       

 Ja tak du...    

Tænker også jeg vil lave et lille bord til den, men så kommer den op af væggen. Har nu set nogle få stykker, som ikke kører bagud men hvor hovedet kører frem i stedet fx Hikoki c8fshg, men ved ikke lige hvordan kvaliteten er på den, ellers er de noget dyrere de andre modeller.

/Jakob
Jeg har en af de helt billige. Efter at den fik en ny klinge med finere tænder blev det et udmærket hobby-værktøj.

Karsten Juhler skrev den 10-03-2022 14:10:25

jeg har en Bosch gcm 8 sjl, valgte den da den var testvinder i Gør Det Selv. Er super glad for den, og det med at den kan skære i 60 grader vil jeg ikke undvære. At resten af mit elværktæj også er Blå Bosch er kun bonus.

 Jeg lurer også på at købe kap/geringssav og kigger også på Bosch GCM 8 SJL.

Karsten Juhler, kan du fortælle hvor meget den fylder, når den er slået sammen og ikke bruges? De officielle mål hedder 46 x 91 x 63 cm., men det lyder af meget. Er den virkelig 91 cm. bred eller er det når man trækker side-støtterne ud?

Mvh. AllanE
Se dette link, den er rimelig god

Link

Vh Jakob 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis