Koble cisterne til afløb

Hej. 
Det skal installeres et et væghængt toilet på vores lille badeværelse.
Mit problem er at afløbet i gulvet, desværre ikke er placeret lige under cisternen. 
Er der en smart løsning, så man kan føre et bøjet rør op til cisternen? Hvad har jeg konkret brug for?
Får jeg et problem med at lave en halvvæg der dækker cisterne, nu hvor afløbet er placeret et stykke inde i rummet?

På forhånd tak. 



Venlig hilsen



Mads
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet er nok hovedsageligt, at du ikke har plads til et rør og bøjning under toiletskålen, da den kommer for tæt på gulvet. Dermed er din eneste mulighed nok at rykke hele stativet frem eller droppe det, og montere et traditionelt toilet.
Det rør skulle have været flyttet inden du kom så langt. Vand tilførsel kommer jo også for langt ude. 
Så du bliver nok nødt til at acceptere noget spildplads bag cisterne selv om det er en skal i så lille et rum. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar.
Jeg kan se at jeg må rykke cisternen længere ud fra muren, så der kommer mere spildplads.

Foreslår i evt. at bruge spærtræ for at fastmontere bag cisterne-beslagenes - således at cisternen bliver rykket udefter?

Foreslår i at bruge en dæmpningsliste når toilettet skal monteres?



Venlig hilsen



Mads
Du kan bruge lægter, som både kan understøtte plader til kassen og fastholde cisternen for oven. 
Jeg har monteret 6-7 af den type toiletter og har ikke brugt dæmpnings liste. Men derfor kan de være udmærkede alligevel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar.
Har du et billede/eksempel på hvordan man kan bruge lægter til projektet? 

Jeg tænker at skulle bruge ganske tykke lægter for at kunne placere cisterne et godt stykke ud fra væggen.

Vh 

Venlig hilsen



Mads
Annonce
Uheldig stavefejl i mit indlæg: Så du bliver nok nødt til at acceptere noget spildplads bag cisterne selv om det er en skal SKAM i så lille et rum
Du skal ikke fylde op med træ. 
Der skrues en på væggen og 1 bagpå cisterne stativ som markerer toppen ( tophylde kan ligge på.) De forbindes af lægter i siderne ( i lægtens længderetning ) Der skal nok bruges vinkel bygnings beslag øverst da det skal være ret holdbart 
Ligeledes nedad med en lægte på væggen og en bagpå cisterne. 
Altså laver du en firkantet ramme i rette størrelse bagpå som lige netop passer til at skrue plader på. 
Jeg har ikke billeder, var det mig der havde lavet det så var det planlagt anderledes.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej igen, tak for svar.
Kan du uddybe hvordan du ville have lavet det anderledes? - , uden at skulle flytte på afløbet i gulvet. :)

Vh

Venlig hilsen



Mads
Jeg kan ikke uddybe "uden at flytte afløb.". Jeg ville have flyttet / drejet afløbet. inden der var lagt gulv på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ud fra et rent æstetisk synspunkt ville jeg rive gulvet op igen, (ligner klik gulv)
Rette afløbet og ligge nyt gulv, jeg ville ikke kunne leve med det var skævt eller "alt" for langt væk fra vægen når rummet er så lille.. Man ville se med det samme det noget der ikke stemmer, en øjebæ.. 
Det er lidt svært for mig at greje hvordan inddæmningen skal bygges op. Jeg vælger umiddelbart at bruge træ til forskallingen og den spildafstand der skal være mellem cisterne, afløb og bagmur. 
Jeg har lavet en tegning som måske kan bruges til opgaven?

Gulvet er ikke Klik, men nylagte massive askplanker der er propboret. Nedenunder er der novopan varmeplader. Så jeg vælger ikke at rykke afløbet. 

Venlig hilsen



Mads
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis