Isolere kældervæg indefra eller lade være

Jeg skal have gravet min kælder ud efter alle kunsrens regler med 300mm isolering beton og varmeslanger + fliser.
Gavlen i kælder, som er et stort kælderrum, er der en dør og et stort vindue (3lags energi) på den ene højre halvdel af gavl.
Den anden halvdel af gavl er blot almindelig kældermur. 
Dog er der påydersiden en muret garage i kælderniveau.
Så den del af kældermur har garage bygning på bagsiden.

Der hvor dør og vindue sidder er der meget koldt i og med dør og vindue jo bare er skiftet fra det gamle til noget nyt.
Der er ingen isolering under dørens karm eller omkring venstre side af døren som bare er den før nævnte kældermur.
Vinduet er stort men der er et stykke kældermur under vindue på en 40 cm, som jo bare er beton uden isolering. 

til højre for vindue er der så en 60 cm kældermur fra gulv til loft tilbage ligeledes noget beton / mursten og uisoleret.

Spørgsmål er... hvad gør jeg for at undgå kuldebro under vindue og også murstykke ved siden af vindue.

Gulv entreprenør har foreslået indvendig 50 mm kasse på mur under vindue og ved siden af vindue, hvor han fylder op med samme isolering som det han lægger i gulvet. Er det dumt?

Det bedste var jo nok at tage dør og vindue ud og fjerne betonstykke under vindue og lave noget ordentlig isolering  og sætte dør og vindue tilbage.
Men så er der jo stadig mur på begge sider af vindue og stadig kuldebro.

Var det bedre at bygge noget isolering på udvendigt, selvom det måske ikke bliver det pæneste med sådan en knopskydning ud fra huset?

Er måske nok lidt svært at svare på ud fra det skrevne.
Men måske et svar på principperne om isolering?

Katmus
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det blev sgu'nok for avanceret et spørgsmål at stille på skrift.. :-)

Katmus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis