Sparepære i Kogle

Kan man justere højden på fatningen i en kogle, så man kan få plads til en (meget) stor og lysstærk sparepære?

Lige nu mangler der ca. 3 cm i dybden...
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Glem alt om sparepærer, gå efter LED.
Ja vælg en kraftfuld LED. De fås i mange størrelser og længder, så du behøver ikke nødvendigvis at justere på højden.

Elektronikteknikeren
Selvfølgelig - tak - det var også det jeg mente - men LED pæren er for stor.... (høj)
Alle PH s lamper er lavet til klare glødelamper , dvs du skal bruge en lysgiver med de samme mål som en glødelampe , for at få det rigtige lys , jeg bruger kun glødelamper i mine PH lamper , lidt dyrere i drift , men så får man det rigtige lys .

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Yep, skidt med at lyset ikke er optimalt (jeg kan med tre stk. på et kontor spare 3 kr. pr. time, eller 30/dag (bliver til penge på et år), spørgsmålet er om man kan justere højden (man kan på ph5).
Annonce
Jeg fandt et par LED som passede perfekt til min PH5, så den lyste som med glødepære. Så det kan godt lade sig gøre.

Den ene var af filament typen, med fire "tråde" i, så der var både power og god spredning.

Den anden var med prisme, lige netop for at imitere spredningen fra en glødepære. Den var fra IKEA.

Elektronikteknikeren
Rosewoods skrev den 08-03-2022 18:29:34

Yep, skidt med at lyset ikke er optimalt (jeg kan med tre stk. på et kontor spare 3 kr. pr. time, eller 30/dag (bliver til penge på et år), spørgsmålet er om man kan justere højden (man kan på ph5).

Når du beregner besparelsen, skal du huske at fratrække den varmeafgivelse der er fra glødepærerne, som du sparer på den opvarmningskilde du har, og til den pris du betaler. Dog kun i den del af året hvor der er opvarmningsbehov.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis