Vandforsyning

Hej med jer kloge mennesker,
Jeg var et spørgsmål, ved i hvilke haner jeg skal lukke for at tømme radiatorerne? Eller tømning af vand? For har lige et ventil hus som skal skiftes.

De to haner længst til højre er varme :-)
Hej med jer kloge mennesker, Jeg var et spørgsmål... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Søren O skrev den 08-03-2022 15:07:33

Under normal drift skal begge ballofixhaner være lukkede og slangen burde tages af i den ene ende.
Når du vil tappe vand af dit radiatoranlæg, er det den nederste hane der skal åbnes.

 Når der skal vand ind igen? Skal den så lukkes igen? 

Når du igen skal have vand på, så skal de 2 ballofixventiler igen forbindes med slangen, og begge ventiler skal åbnes. Så fylder du vand på, indtil trykket når op på ca. 1,5 bar. Derefter skal du udlufte dine radiatorer, og sikkert efterfylde med vand.

Søren O
Jeg skrev sådan:
Når det skal fyldes igen monteres det lille stykke slange, og begge små haner åbnes. Alle radiatorer udluftes og til slut skal der være 1,5 bars tryk på sådan cirka

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 08-03-2022 23:21:47

Jeg skrev sådan:
Når det skal fyldes igen monteres det lille stykke slange, og begge små haner åbnes. Alle radiatorer udluftes og til slut skal der være 1,5 bars tryk på sådan cirka 

 Har styr på det nu tror jeg. Af hjertet tak for jeres hjælp og mit besvær :-)

….. og flyt eller beskyt lige den samling 230v fordelere der ses på det ene billede, inden du åbner for noget vand :-)

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 09-03-2022 09:26:27

….. og flyt eller beskyt lige den samling 230v fordelere der ses på det ene billede, inden du åbner for noget vand :-)

 Alt blev flyttet inden, at jeg overhovdet leget med vand! Og tror nok det hele kører igen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis