Svejser til hobbybrug

Hej,
Jeg skal svejse noget neutral profiler der er til et hævesænkebord og andre småting. Har aldrig svejset færre så det er noget jeg gerne vil prøve kræfter med.

Hvorfor er denne så billigt ? https://www.dmtv.dk/cfh-svejsesaet-cfh-mini-sf3100/cat-p/c/p10630186 kan det bruges til noget som helst ?

/Donnib

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ”billige” svejsesæt er til gassvejsning. Du får hvad du betaler for. Lige som en billig printer hvor så blækpatronerne koster en formue.
Tror nu ikke det er sådan et  sæt jeg vil anbefale til all-round. Gassvejsning kræver noget øvelse, men der kan laves en pæn svejsning. Største ulempe er nok at materialet bliver “rødgloende”.
En tig-svejser laver samme type svejsning, men igen kræver det øvelse.
Det letteste at svejse med er nok en “CO2” svejser.
En elektrodesvejser kan også bruges hvis ikke det er helt tynde materialer. Onkel Harald har jævnligt en “inverter” på tilbud til kr. 1.000 (normalpris kr. 1.500). Den er ok til hobbybrug.

Søren O
ok tak for input, jeg tænker sådan en billig en fra HN der tager elektrodetråd vil være ok i starten så jeg lige kan lege lidt.

I mit konkrete eksempel har jeg et profil på 30x30mm stål der skal skæres for at gøre den kortere, vil man kunne svejse dem sammen igen efter man har skåret i det ? Det er jo ikke V formet begge profiler er horizontal hvis i forstår ?

 

Elektrodesvejsning er ikke det nemmeste, hvis man ikke har svejset før, nemmest fra 3 mm godstykkelse og op.


Vi prøver igen, i morgen --
kaffemand skrev den 08-03-2022 13:53:05

Sådan en her LINK kunne være et godt bud på det du søger. 

 Kender ikke den specifikke svejser, men den type svejser med gasfri tråd, er særdeles velegnet til forskellige små projekter, også i de tyndere materialer.


Vi prøver igen, i morgen --
Det er jo op til dig om du vil have de ekstra funktioner.
Tror ikke du får brug for at svejse med elektroder når du har en med tråd, den kan sagtens klare tykt gods.
Husk også hjelm, handsker, vinkelsliber, svejsetænger, magneter osv.
Små “ CO2” svejsere duer ikke til tykt gods. Svejsningen kan godt se fin ud, men er slet ikke smeltet sammen med godset, så styrken bliver meget dårlig.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis