Lav en stikkontakt.

Hej Lav det selv

Jeg har før fået god hjælp herinde fra, så nu forsøger jeg det igen.
Vi har købt en bordopvaskemaskine til vores køkken og leder efter et godt sted at sætte den til strøm. 
Der er et stik et godt stykke vej fra der hvor opvaskemaskinen skal stå, og dette er ikke super praktisk. 

Alternativt ligner det at der også kan trækkes strøm fra et stik inden i et skab. 
Men jeg har ikke super godt styr på om det er muligt, ud fra udseendet af de ledninger der er synlige (se vedhæftede billede). 
For mig ligner det at det er to ledninger der er "splejset" sammen? og derfor måske ikke et sted hvor man kan lave en stikkontakt? 
Men det er ikke fordi jeg forstår mig så godt på den slags, derfor dette opslag. 

Ville det være muligt "bare" at købe en stikkontakt, og så forbinde de nødvendige ledninger. Eller skal der mere til? 

Jeg håber mit spørgsmål giver mening. 
Jeg var i tvivl om dette spørgsmål hører til under denne kategori eller under hårde hvidevarer, men nu forsøger jeg her. 

Vh. Adam

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er tilsyneladende muligt at sætte stikkontakt på her. Altså bruge brun - blå - og gul/grøn. Om sikring så kan holde kommer så an på hvor meget du ellers har på den sikrings gruppe. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det bliver også vanskeligt at få en stikkontakt monteret i det underlag og det antal ledninger. En løsning kunne være en stikkontakt monteret på forfra dåse. Der er mere plads.

fase
Det bliver nok lidt trangt med pladsen at montere en 1/1 grisetryne?
Skær lidt mere ud i beklædning og monter 1,5 modul grisetryne i stedet. Så er der plads.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis