Afslutning af koblingsdåser til brusearmatur

Hej LDS

Et meget lavpraktisk spørgsmål fra min side, som jeg simpelthen ikke kan google mig til. Faktisk 2 af slagsen.

Jeg er snart færdig med mit badeværelse. Jeg laver vådrumssikring og fliseopsætning i denne uge, men jeg er i tvivl om, hvor vidt processen er med afslutning af den koblingsdåse (dvs. de 2 sammenkoblede med afstandsstykke), der er i brusenichen. Det er Wavin Tigris.

1/ Lige nu er der trykprøvningspropper/beskyttelsespropper på. Erstattes de af et simpelt nippelrør, som man skal pakke med garn og salve og dreje ind i koblingsdåserne? Eller skal man blot anvende en forskruning og en pakning?

2/ Når jeg skal have vådrumsmanchet udover de to rørstumper, så fungerer det vel ikke at trække dem udover trykpropperne, da disse er noget større end den afsluttende nippel/brystnippel, der kommer til? Så er der vel et stykke membranen ikke "rammer", medmindre det blot tætnes med silikone bag de rosetter, der senere kommer på.

Mvh. Emil
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved brug af Vawin Tigris skal der tilkøbes en speciel vådrums membran. Det ses på installations vejledning link pkt 8a og 8 b 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Super, jeg fandt det faktisk i det øjeblik du skrev, ligesom jeg har fundet de rigtige forskruninger med tilhørende roset.

Så er det indkøb af to membraner og få dem klemt rigtigt ind mellem metal og dåsepakning, som jeg ser det.

Tak.
Og du skal nok ikke bruge nippel rør i den forbindelse. Brusearmatur forbindes med forskudte/forkrøblede 3/4 - 1/2 " nippel rør. og er de ikke lange nok skal man bruge passende længde hane forlænger. 

ev elmand skrev den 07-03-2022 15:10:07

Og du skal nok ikke bruge nippel rør i den forbindelse. Brusearmatur forbindes med forskudte/forkrøblede 3/4 - 1/2 " nippel rør. og er de ikke lange nok skal man bruge passende længde hane forlænger. 

Ja, det fandt jeg ud af lige efter jeg skrev indlægget her - det var også det jeg mente længere oppe.

Faktisk fandt jeg ud af, de er inkluderet i pakken med mit Grohe-armatur... :-)

Men de skal vel pakkes med garn/salve inden de skrues i koblingsdåserne? Kan ikke helt se, man kan anvende pakning her.

Er klar over at nippeldelen ud mod brusearmaturet kan løses med en pakning. Jeg taler kun om den del, der skal ind i koblingsdåsen (1/2").
Ud imod bruser pakning ind i koblings dåse garn og salve. Helt korrekt. Og skal du bruge haneforlænger så skal der igen bruges garn/salve. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis