Wifi problemer

Hej alle sammen

Jeg har spørgsmål omkring mit wifi signal og om jeg kan gøre noget ved det. Jeg har fiber fra yousee 1000/200, og når jeg tester hastigheden på ookla Speedtest er jeg på ca 200-300 i download i stedet for de 1000 og upload er fin. Jeg bor på 105 m2 med stue og 1. sal hvor router står i midten på 1. sal. Så helt centralt. Jeg er i wifi en teknisk idiot, så aner ikke og en skid om det. Men kan forstå at wifi mister signal så man ikke kan få fuld udbytte.
Men er der ikke en mulighed for at peppe det op? Jeg spiller meget Call of Duty mobile hvilket kræver et godt wifi signal og det hakker af h til. Nærmest blevet værre efter jeg fik fiber. Og jeg gik fra en 25/5 linje til 1000/200 så gik ud fra at jeg tog et kæmpe skridt i retning af godt signal… hvorfor er det ikke sådan…? Hvad kan jeg gøre? Wifi booster?
Spørger jeg yousee så er de ikke specielt behjælpelige. De siger at alt er fint.
Kan nogen herinde hjælpe mig?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
200-300 megabit er meget, og en faktor 100 mere end et spil vil kræve. Du kan ikke forvente mere af wifi. Hvad er din ping? Den kan du også finde på speedtest.
Iflg. dine tal (selv om du ikke nævner Speedtest resultatet før fiber) har du forbedret din forbindelse væsentligt.
Hvad HW bruger du til at teste hastighed med nu?
Den gode måde er at teste seriøst om du får hvad dundr blevet lovet, er med en god pc der kan håndtere internet med høj hastighed forbundet med kabel til routeren. Det skal være den router hvor fiber er forbundet.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Vil du have en god Ping og download så skift til kablet forbindelse…… 
mfrost skrev den 06-03-2022 21:10:11

Vil du have en god Ping og download så skift til kablet forbindelse…… 

Jo, men hvis han sidder med en tablet e.l. uden i’netstik er det jo ikke muligt ☹️


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Du kan sagtens have fin forbindelse med wifi. At man ikke skulle kunne spille på wifi er noget snobberi. Jeg har selv en ping på 8 ms med wifi, og stort set ingen tabte pakker. Det kan lade sig gøre. 

Du bliver nødt til at svare på hvad din ping er. Hvis den laver store hak, vil den ligge ret højt. 

Det virker underligt at det overhovedet skulle hakke. Har du tidligere haft det til at fuingere tilfredsstillende på den tablet?
Annonce
Jeg bruger kun tablet. Har slet ikke en computer til kablet forbindelse. Og min fiber forbindelse er helt ny. En uge gammel.
Nu hvor familien er gået i seng og alt andet end min tablet er slukket. Har jeg lige taget en test hvor jeg har 600/200 og Ping på 3. Kan signaler fra min families mobiler, tv olign tage så meget af et wifi signal? 
Ja, interferens fra andre enheder kan være et problem, men burde ikke være det i så stort et omfang.

Virker spillet som det skal nu?
Du vil aldrig kunne få 1000Mbit på et wifi signal, slet ikke på Yousee´s router. Den levere MAX ca. 550Mbit over 5Ghz wifi og ca. 300Mbit over 2,4Ghz.. Det bare sådan verden er, det kun de dyreste/nyeste router der kan levere ca. 850Mbit over wifi og selv det kræver du har en ret ny Mac/Pc..
Hvis du vil have de ca. 1000Mbit så SKAL den kables..

Personligt har jeg selv Yousee 1000/100Mbit, har så 2 Booster da jeg bor i rækkehus med en 1sal, det virker rigtig godt.
Du kan inde i indstillinger på din router navngive dit 2,4 og 5Ghz netværk så du kan se hvad du logget på, som sagt så SKAL du være på 5Ghz for at nærme dig de 550Mbit.

P.S
JA, jo flere der på dit Wifi jo laver hastighed, der ud over så bruger andre også nettet (altså ikke dit wifi) men i deler forbindelsen. lad os sige Yousee levere 10.000 Mbit og i 11 huse der har 1000Mbit, så der nogle der må lide lidt hvis ALLE 11 trækker de 1000Mbit på en gang.. 
Og skal vi være rigtige tekniske så betyder det også meget hvilken kanal du køre på..
2,4Ghz køre på kanaler fra 1-13, hvis dine naboer eller alle dine ting køre på kanal 7 ja så der for meget trafik på den kanal og derfor en fordel du skifter til kanal 11.
5Ghz køre fra 32 til 181, mest optimale ville være 56-60 på 80mhz. (nogle kanaler kan du slet ikke bruge)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis