Hvordan omdanner jeg pool i tilbygning til et stort bed?

Hej allesammen
har for nyligt købt hus med en "poolhus" tilbygning. Vil gerne omdanne rummet til et slags orangerie, hvor pool skal bruges som et stort bed i midten af rummet. Poolen er ca 30 m3 stor. Den er ikke i kontakt med grundspejl. Bund af beton. Tror aldrig den har været i brug. Ideer til hvad og hvordan den kan fyldes? Arbejder med et ikke alt for stort budget (pengene fosser ud af kassen i disse tider). Bygningen er ikke speciel nem og nå, så tænker fyldmaterialer nemmest kommer frem med bigbags og kran.  

MvH

Og tak

Henry
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds. 
Lav budget = lokal lastbil der tipper fyldjord af og trillebør med dig og et par venner som chauffør
Ingen pengeproblemer = big bag og kran 
Ved første forslag sparer i også kontingent til fitnes center. Og det er slet ikke uoverkommelig at trille 30 m3 jord ind. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja og det er et godt argument for at trille det ind. Med 6-8 børfulde i timen er det under 50 timer / 3 mand i 12 - 16 timer. Et fint week-end projekt med bøffer på grillen m.m. 
og med big bag og kran ser jeg for mig at taget skal pilles af. Og hvordan får man det ud af big bag. 
Jeg ser ingen der sælger den billige fyldjord i big bag. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Man skærer et hul mens bigbagen hænger i kranen.   

fase
Hej. Takker for svar. Bygning er placeret på stejl bakke og et ca 1 til 1,5 meter højt fundament. Eventuelt tippelæs kan ikke komme tættere på end ca 40-50 meter. Mine venner vil enten betakke sig eller ikke komme igen en anden gang... Måske det skal være mit personlige fitness projekt denne sommer...

Er der nogen der ved om jord/sand/brokker eventuelt kan leveres med transportbånd på lastbil (som cement)?
Annonce
Fyld leveres ved vejkant af lokal vognmand, man lejer en motorbør, fyld komprimeres for ca hver 30cm med pladevibrator.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Som lav-det-selv'er er tiden ikke en faktor, så en skovl, trillebør og så bare derudaf, og du sparrer turen i fitness centret.
i  2020 under lockdown omlagde jeg vores forhave fra græsplæne til "stenbed".  
Her trillede jeg ene mand 25 tons granit skærver ind på en trillebør, foruden et ukendt antal natur/marksten. Det tog i omgenen af 14 dage, med ca 3-4 timers arbejde hver dag.
   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det må være noget af en kraftig trillebør du har. Jeg tænker på den store sten midt i billedet!!!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Ha ha... Den blev lige løftet ind af en venlig nabo med en kranbil... Den er hentet på den anden side af gaden i en have.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Man kan få læsset af med transport bånd, men ikke 40-45 m lang. 
Afhængig af hvor billig det skal være kan du bruge:
 trillebør, 
motorbør, 
leje en minilæsser ( bobcat ) Du kan også leje et transport bånd som kan flytte jorden ind i rummet når bobcat henter det de 40-45 m 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis