PEL-JOB Startproblemer

Min PEL-JOB EB 12 (1986) vil ikke starte, den har kørt fint indtil sidste år . Den tørner motoren fint og der kommer røg ud faktisk er det lige før den starter men den mangler lige det sidste.

Jeg har lavet følgende:
Skiftet gløderør.- Renset brændstoffilter.- Skiftet ledninger ved gløderør og dieselpumpen.- Diesel pumpen virker fint og der komme masser af diesel ud.- Alle diesel slangerne er luftet ud.- Dieselolien er skiftet til nyt.

Hvad mangler jeg at gøre ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet med lidt ”dieselstart”?

Søren O
Har du forvarmet inden du starter og er du sikker på at dine gløderør tænder når du forvarmer? Har du haft indsprøjtningsdysserne ude og set at der kommer diesel gennem dyserne? Ellers kunne det lyde som om der ikke er kompression nok, prøv et hælde lidt olie ned i cylinderne, det hjælper med at skabe kompression indtil det er brændt af. Hvis det hjælper er det formentlig et problem med dine stempelringe, hvis du er heldig løser det sig selv når motoren ar kørt i et stykke tid, ellers skal du skifte stempelringene.
Kørte motoren som den skulle sidst den var startet - eller ville den ikke “tage omdrejninger”?
En let måde at kontrollere grøderør er at afmontere forbindelseslederen mellem gløderørene. Så tager du en stump ledning og forbinder til batteriets + pol. Derefter holder du ledningen på gløderørene på skift. Kommer der ingen gnist er gløderøret defekt.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis