Plan til at montere varmeslanger - ser det fornuftigt ud?

Hej

Jeg skal snart til at montere varmeslanger på mit badeværelser. Jeg har direkte fjernvarme og en varmvandsbeholder. Rørene kommer ind i højre side af mit badeværelse, hvor der vil monteres en forbindelse mellem husets eksisterende varmerør og de nye gulvslanger. Ser min montering fornuftig ud? Jeg har valgt en afstand på 30 cm mellem mine slanger,, da mine slanger er 20 mm og der så anbefales en centerafstand på 30 cm.
Bør jeg vælge varmeslanger, der kan klare 10 bar, nu hvor jeg har direkte fjernvarme?


Hej Jeg skal snart til at montere varmeslanger på... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for svaret.

Men har jeg forstået det ret at vvs’eren kan vælge enten en shunt eller returventil og det er dette valg der afgør om jeg skal bruge foreslag 1 og 2.

Ok, så uanset om jeg vælger returventil eller shunt, vil mit sidste forslag, altså sneglen, være sådan jeg ligger mine slanger?
Det vil være fornuftigt at trykprøve inden støbning, men jeg tror ikke det er noget der normalt bliver gjort.

Søren O
Det var ikke præcis sådan jeg forklarede, men din skitse er helt ok. 
Og det er helt korrekt at dette lægge mønster kan bruges til begge gulvvarme styrings systemer. 
Den med returventil er billigst og har fungeret fint i mange mindre rum som din. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja den kan bruges. Så skal du have gulvvarmeslanger ført op i den, ligesom frem og retur også skal føres op. Så lidt strøm til pumpen. Så har du en mere moderne gulvvarme system og med garanti for jævn fordeling uanset slange mønster hvis slanger ligger jævnt fordelt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Alletiders. Så køber jeg den og får vvs’eren til at installere den.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis