Skamowall gode råd?

Hej. 
Jeg skal sætte en masse skamowall plader og i min kælder. Er der nogen som har arbejdet med dem, som har nogle gode råd de gerne havde haft inden de gik i gang? 
Mvh Nis 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv lige sat skamol op for første gang og jeg prøvede først at fugte dem men det virkede omsonst pga de fugttransporterende egenskaber. Alle plader virker til at sidder helt fint. Mit bedste råd er at bruge klæber på både plade og væggen da det giver bedre vedhæftning.
Egidiussen skrev den 07-03-2022 16:04:37

Jeg har selv lige sat skamol op for første gang og jeg prøvede først at fugte dem men det virkede omsonst pga de fugttransporterende egenskaber. Alle plader virker til at sidder helt fint. Mit bedste råd er at bruge klæber på både plade og væggen da det giver bedre vedhæftning.

 Fedt godt tip. Hvor tykt lag brugte du og brugte du tandpartel på begge flader? 

Hvordan afslutter du mod gulvet når der skal være 5mm afstand 🤔
Jeg brugte en tandspartel til påføring og plastikbrikker til lidt afstand til gulvet
Annonce
Den eneste måde at sikre et jævn lige tyk lag er med tandspartel. Bruger man det på begge flader er det bedst at spartelens træk retning er vinkelret på hinanden 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 08-03-2022 23:27:26

Den eneste måde at sikre et jævn lige tyk lag er med tandspartel. Bruger man det på begge flader er det bedst at spartelens træk retning er vinkelret på hinanden 

 Mener du at man på den ene flade køre spartelens træk vandret og på den anden lodret? 

Egidiussen skrev den 08-03-2022 17:46:59

Jeg brugte en tandspartel til påføring og plastikbrikker til lidt afstand til gulvet

 Jeg mente mere efter montagen, hvordan afslutter du der? Med en forliste? 

Min plan er at sætte en plast fodliste op.
Ja jeg mener vandret og lodret. Så vil fliselim mødes i mange punkter og lime sammen selv ved ujævnheder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også