Fliser over dilatationsfuge. Hvordan?

Hej LDS, 

Jeg er igang med slutfaserne i et stort ombygningsprojekt.

Jeg skal igang med fliserne. I køkkenet besluttede jeg at lave en havedør EFTER at gulvet var støbt, så jeg har en dilatationsfuge foran døren. Se billederne.
I gulvdelen er der gulvvarme, den anden del er 5 cm sokkelpuds ovenpå soklen af lecablokke. 
Fliserne jeg vil lægge er 10,5mm hårdtbrændt gennemfarvet. Meget stærke, velegnet til f.eks. garagegulve.

Kan jeg lægge fliserne hen over samlingen eller er jeg tvunget til at lave en silikonefuge?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske kan du lime fliserne fast med en MS fuge i det yderste stykke, så kan de arbejde under.
Men jeg ved ikke noget om den slags. 
Ovenstående har jeg set gjort før, det skal nok virke.
Det er vigtigt at der så kun er fliselim under dækket, man kan evt. lade den den fleksible montagelim gå lidt ind over fugen, for en sikkerheds skyld.

Alternativt skifter du pudslaget på lecaen ud med en 40-50mm wediplade, som lægges i med fliselim. Fliserne kan så fuldklæbes med fliselim, og du har ingen kuldebro. Wedipladen kan arbejde sammen med gulvet.

Elektronikteknikeren
Tak, det lyder som en fin løsning med MS fuge. 

Og wedipladerne har jeg aldrig hørt om, men nu har jeg dem med i baghovedet i fremtiden. Tak :)

Bare lige for at vende tilbage så har jeg brugt metoden med MS fuge. Det virkede rigtig godt. Nu har vi boet i huset i en måned med gulvvarmen tændt og intet har slået revner. Fantastisk løsning Tak
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis