Alt for tætte fliser

Hej GDS'er

Jeg har lige fået sat klinker i badeværelset af en flink murer. Nu mangler der kun silikone fuge på hjørner (Mellem gulv/væggene, og væggene).

Der er givet 3mm pæn afstand mellem alle klinker, men afstand til silikone fuge i bruseniche er 1mm eller under. Nogen steder kan man ikke engang få fladspartel i.

I min optik bliver det meget svær at silikone fuge, og nærmest umuligt at fjerne den efter nogle år.

Har i løsningsforslag? Jeg har tygget lidt på følgende tanker.

1. Fylder bare silikone fuge så godt jeg kan og slutte projektet.
2. Fylder alm. hårdfuge og lukker hjørnet permanent.
3. Fjerner hjørneklinker og sætter nye, med 3 mm afstand, hvilke er større arbejde :(

Mvh. Omer



7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Laver en pæn fuge på 4 - 5 mm bredde som nogen steder ligger ud over fliser. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nu skal jeg ikke gøre mig til ekspert, men er det ikke meningen, at fugen skal ligge lidt ud på flisernes overflade, for at skabe en pæn afslutning? Se evt. denne video, hvor der også er meget lidt afstand i nogle af hjørnerne. Vedr. dit 2. punkt, så skal der være blød fuge hvor en væg møder en anden væg, og hvor gulv møder væg, for at fugen ikke revner, hvis bygningsdele arbejder forskelligt i kulde og varme.

Hellere leje end at bo på gaden.
Man fuger altid ud på fliser i hjørner og Silicone fuge holder meget længe på fliseoverflader. 
Prøv at se på fugebredde på omkring 22 sec henne i video som der er link til ovenfor

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tubd tak for jeres gode input. Der er ingen der har foreslået løsningsforslag 4. (mejsel og hammer). så jeg må ringe til en professionel fugemand og komme videre.  
Annonce
Om fugen binder ordentligt på flisen, afhænger, ligesom med limn8ng, om en ordentlig rengøring forinden.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det ville være en god ide. 
Men den med mejsel og hammer ændrer ikke på at silicone skal hæfte på flise overflade.
I øvrigt bruger man silicone til at lime glas sammen knt imod kant ved akvarier. Bare som et eksempel

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis