Søgning efter afslutning på tomrør

Jeg bor i et 6 år gammelt hus. Huset var 2 år da vi købte det.
Nu vil jeg gerne have installeret fiber. I bryggerset er der ender på 2 tomrør. Huscompaniet der har bygget huset siger, at det ene ender lige udenfor. Det andet ender ved vejen - men jeg kan ikke finde det. Det er dækket til.
Har nogen en god idé til hvordan det findes?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
skub en ledning i med en søgefjeder
når du sætter strøm til ledningen , kan den findes med en kabelsøger
det er rigtigt nok at de fleste metaldetektor ikke kan søge så dybt
men med en kabelsøger er det intet problem , jeg finder tit kabler i 2m dybde
men du skal have enten signal eller strøm på ledningen
Kloakmestre har en sender/modtager som de kan skubbe i kloakrør, og finde oppefra..  jeg ved ikke om dit tomrør er stort nok, men det er da værd at ringe til en lokal af den slags, og spørge, om det er en mulighed?🙂

Edit: Bredker svarede i mellemtiden. Det er nok lettest🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 05-03-2022 15:59:42

Kloakmestre har en sender/modtager som de kan skubbe i kloakrør, og finde oppefra..  jeg ved ikke om dit tomrør er stort nok, men det er da værd at ringe til en lokal af den slags, og spørge, om det er en mulighed?🙂

Edit: Bredker svarede i mellemtiden. Det er nok lettest🙂

 den du tænker på er nok kloakkameraet , det kan man også søge på , men kræver et rør på 60mm

men mange af dem har også en alm kabelsøger
Annonce
Tak for jeres gode svar.

Bredker, sådan en kabelsøger som du omtaler - er den ikke vanvittig dyr? Jeg skal jo kun bruge den denne gang.
Er det elektrikere der har sådan noget udstyr.
Nogle kloakmestre har en sonde, som skubbes ind i røret. Den kan så følges oven på jorden. Nogle elinstallatører har lignende udstyr.

fase
mange kloakmester , entreprenører og elektrikere har dem , kender du sådan en , kan du sikkert låne den , eller få dem til at komme forbi
Det var jo oplagt at spørge firmaet som lægge fiber ind om de har en metode. 
Ofte vil de ikke bruge almindelige tomrør til deres fiber strenge men kun de tyndere orange rør. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 05-03-2022 23:33:49

Det var jo oplagt at spørge firmaet som lægge fiber ind om de har en metode. 
Ofte vil de ikke bruge almindelige tomrør til deres fiber strenge men kun de tyndere orange rør. 

 Det er rigtigt at firmaet, der lægger fiberen ind, ikke vil bruge det nuværende rør, men man kan få dem til at skubbe deres egne rør gennem tomrøret, så man er fri for at grave haven op. Røret til fiberen skal, efter det jeg har oplevet, være ud i et stykke for at kunne blæse fiberen igennem.


fase
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis