Potientialudligning af armeringsjern på badeværelse - nødvendigt

Hej

Jeg skal snart til at armere og støbe gulv på mit badeværelse. Inden at jeg kan støbe, står der i min vejledning, at der skal udføres en potentialudligning af armeringen. Hvad filan er det og er det nødvendigt?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nødvendig måske, men det er et krav, og meget let at udføre. 
Og det består i at der monteres jordleder på armerings nettet og føres op til en stikkontakt eller lignende. Her monteres det i jordklemmen. Og så bliver det jo videre ført igennem jordledning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Eller jordledningen/udligningsforbindelsen føres til gruppetavlens jordforbindelse. Udligningsforbindelsen skal sørge for at der er samme spænding på alt i badeværelset, så du ikke får stød ved at stå på gulvet og rører ved en vandhane.

fase
Reglerne for potentialudligning af rionet er som de andre siger et lov og sikkerheds krav. Det skal enten føre til nærmeste stikkontakt med en jordleder med en leder på min 2,5 mm2 eller direkte til jordplinten i eltavlen med en leder på min 6 mm2 der findes meget gode visuelle tegninger på sikerhedstyrelsens hjemmeside www.sik.dk senest nedenstående som er fra sik.dk

Tak for svarene. Så må jeg få fat i en elektriker. Men umiddelbart lyder det som noget som er relativt hurtigt at få ordnet, så det bliver nok relativt billigt at få ordnet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis