Sokkel til køken elementer

Hej.
Skal genbruge nogle køkken elementer i mit bryggers, hvor der er fliser/klinker på gulvet nu.
Hvordan får jeg lavet det mest stabile sokkel arrangement uden at bore i gulvet og væggen? Væggen er en (lavet af tidligere ejer) skod forsatsvæg med spånplader.
Dette er en midlertidig løsning, men "den store omgang" bliver dog først om en 5-10 år, så det skal alligevel være holdbart i mange år.
På forhånd tak.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så ville jeg bruge en god fugemasse og  få den sat fast med en fuge indvendigt.
Eks Tec-7 er en stærk fugemasse.

hvis fugerne i klinkerne er tilpas bred, kunne du skrue den fast i fugerne, de er nemme at reparere efterfølgende.

Vi prøver igen, i morgen --
Man kan skrue direkte ind i spånplader, så på den måde er det ikke "skod forsats vægge" 
Du stiller sokkel op på nogle kiler/klodser så det er helt vandret øverst. 
Måler højeste opklodsning. laver en måle klods på denne højde og kører rundt om sokkel med en blyant på toppen, af denne måle klods.
Nu har du en streg at save efter, så sokkel kommer til at følge gulvet. Så kan man lime med den tec-7 eller en en anden montagelim. Det tætner samtidig imod vand far gulvvask. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har før brugt ikeas sokkelben. Altså de sorte plastben. Med lidt snilde kan de fastgøres i underskabene. Sokkel udenpå. Alternativt metalben uden sokkel

Mvh Troels
Jeg ville forsøge med noget a la https://www.billigskabe.dk/shop/ben-480c1.html
Det er metalben der kan justeres i højden, og giver plads til rengøring under skabene.
Og de koster ikke meget.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tak for svar allesammen. Flere er velkomne

Jens, havde også selv tech7 i tankerne.

Erik, mit gulv er monster skævt, så dit trick må bruges.

John og trra, det er meget lavloftet, så ikke plads til lange ben.

Annonce
Nu skrev jeg at måleklods skule laves efter højeste opklodsning. Det er også rigtig men det er jo sokkel højde der kommer til at bestemme bord og skabs højde. Så skal det være lavere så må du lægge lidt til målene på måle klods

Tænker jeg bare bygger en 5cm høj ramme/sokkel i 19mm støbe krydsfiner, da jeg har en masse "på lager", og så er det ellers igang med at lege skulptør og skære i smig, efter "blyant igennem hul i røre pind" tricket (istedet for klodsen).

Mht. Spånplade forsatsvæggen erik, så er det ikke spånpladen, men det bagved der er noget bæ, så stoler ikke på det har nogen bærende/støttende effekt.

Tak for hjælpen.

Du skal faktisk passe på med ( blyant igennem hul ) systemet Du kan meget nemt komme til at vippe med blyant under forløbet. Med en klods kan du både holde blyant fast og skubbe den rundt med 1 hånd uden at blyant vipper. Selv om du bruger en malerpind som er savet over og med blyant ovenpå, så skal pinden være total lodret under alle dine skiftende stillinger frem over gulvet. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også