Kobling glider Toyota corolla kombi 2007

Hej jeg har lige været ude at køre i min steddatteren bil som er en Toyota st car fra 2007. Når jeg køre i 4 eller 5 gear stiger omdrejninger når jeg giver den gas mener end den køre fremad som den burde.
Pedal skal jeg næsten ikke røre ved før den begynder at glide, men føler dog den kobler ud.
Det er vel hydradisk, er der nogle justeringsmuligheder eller er det en ny kobling??
Mvh
Alte

<p>&#160;</p>
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tyder på en ny kobling.

fase
Man kan normalt stille frigangen på den arm der går fra pedalen og ind i koblingshovedcylinderen.
Men der er nok ikke så stor chance for at det kan redde koblingen?
Hvor mange km har bilen kørt ??

Vi prøver igen, i morgen --
Den har kørt 211, jeg er med på at det sandsynlig er en ny kobling, men jeg “ siger bare” at koblingspunkt er så tæt på top at hvis jeg bare “ hviler” min fod på pedalen begynder den at glide. Men som jeg nævnt før så føler jeg dog den når at koble ud!!! Men man kunne jo håbe at den ikke gøre!
Hvis jeg skal forsøge at ændre frigangen, hvordan gør jeg så lige det??
Hvis jeg skal skifte kobling, kan det gøres uden at skulle have forbroen ned??
Mvh
Alte

<p>&#160;</p>
Jeg mener at armen skal justeres inde fra bilen, hvilket er nemmest hvis man er hybermobil   (hvilket jeg på ingen måde er)
Jeg har en corolla fra 99, hvor gearkassen skulle skiftes (skiftede kobling også)
Ringede til Det lokale Toyota værksted, hvor værkføreren beredvilligt fortalte, at langt det nemmeste var at tage forbroen ned.
Så det gjorde jeg, det gik nemt nok, fik ikke udmålt styretøjet efterfølgende, det skulle ikke være nødvendigt, det har ikke givet problemer, har kørt omkring 200000 km siden.

Husk at både nav, trykplade, det lille støtte leje i krumtappen, samt udrykkerleje skal skiftes, og er svinghjulet af den moderne type med fjedre og andet godt skal det også efterses.
Så skal du bruge en centreringsdorn til koblingsnavet, eller får du den aldrig gearkassen på igen.
Du skal også bruge en tværbom for at holde motoren på plads, når forbro og gearkasse er afmonteret. som jeg husker det.

Er der olie spild?

Annonce
Cdp, ingen oliespil
Je_ns det lyder som fast arbejde, den støtte leje hvordan får du den ud?

Har i en ide om hvordan det kan være pedalen sidder så højt
Mvh
Alte

<p>&#160;</p>
alte skrev den 03-03-2022 21:51:00

Cdp, ingen oliespil
Je_ns det lyder som fast arbejde, den støtte leje hvordan får du den ud?

Har i en ide om hvordan det kan være pedalen sidder så højt
Mvh
Alte

Jeg ved ikke hvorfor pedalen sidder højt.

Jeg brugte en dorn med en krave, som fik fat inde bag lejet, den var monteret på en glidehammer.
Man skulle kunne tage den ud med et stykke franskbrød   
Prøv at kik videoen ca 1:15 inde

Jo længere tid du venter med at skifte kobling, jo større er risikoen for, at du ødelægger svinghjulet. Nitterne, der holder belægningen fast på begge sider af navet, går ind og slider spor i sv.hjulet. Kobling, nav og leje + støtteleje og pakdåse. Når bilen kobler ud så højt oppe på pedalen, er det slut.
Og spørg så steddatteren om hun bruger 1ste gear og kobling til holde bilen i position ved svag opadgående hældning ved rødt lys o.l. Så ved du måske bedre om koblingen er slidt :-)

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Bilen har kørt over 200 t, så det er ikke luksus.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis