Gulv af mursten/spartelmasse

Hej,
Jeg har sådan et gulv af mursten i min baggang. Egentlig kan jeg ret godt lide det, da det har noget historik fra da gangen var gennemgang til en gammel stald, men det er mega skævt og bulet og ikke mindst enormt svært at holde rent, så det bliver lynhurtigt både beskidt (hvilket det er nu) og ulækkert (når fx katten har fortæret en hjembragt mus derude) pga den porøse overflade på både sten og fuger.

Så jeg tænker, at der desværre er truffet en beslutning om, at det skal gøres plant og enten beklædes med fliser eller males med fx epoxy ovenpå det materiale, der nu virker til formålet. 

Mener de kloge hoveder her, at en god omgang selvnivellerende spartelmasse kan gøre det eller skal der skrappere midler i brug (beton, etc)?

Gulvet er stabilt nok, og der er ikke løse sten uzw. 

På forhånd tak! 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flydespartel er fint, men det skal renses *grundigt* og primes for at det kan binde ordentligt.
Husk at hvis toplag skal være epoxy er der krav om styrken i flydespartlen pga knusningseffekt.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 03-03-2022 20:37:50

Flydespartel er fint, men det skal renses *grundigt* og primes for at det kan binde ordentligt.
Husk at hvis toplag skal være epoxy er der krav om styrken i flydespartlen pga knusningseffekt.

/BOFH

 Ja, tænke(/håbede) også, at det ville være fint. Tak! Og tak for husker om styrke. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også